Bývalá ministerka investícií a súčasná opozičná poslankyňa Veronika Remišová (Za ľudí) spolu s odborníkom Andrejom Kmeťom vo štvrtok (26. 9.) informovali, že Ministerstvo investícií (MIRRI) v televíznych reklamách o európskych fondoch a krásach Slovenska použilo zábery z Ruska.
Kmeťo, ktorý v minulosti zodpovedal za propagáciu projektov MIRRI, uviedol podľa portálu omediach.com, že ministerstvo sa bránilo tým, že zodpovednosť nesie dodávateľská agentúra, ktorá nedodržala zadanie. Reklama musí byť preto upravená a bola stiahnutá z kampane. Informuje rtvs.sk.
Veronika Remišová kritizovala súčasného ministra investícií Richarda Rašiho za použitie záberov z Ruska v reklame propagujúcej rozvoj slovenských regiónov, čo označila za vážnu chybu.
Podľa nej ide o veľkú hanbu pre Rašiho, najmä voči partnerom z Európskej únie, keďže za európske peniaze sú prezentované zábery z Ruska. Aby podporila svoje tvrdenie, zverejnila snímku z reklamy a porovnala ju so záberom z verejnej databázy, kde bolo jasné, že pochádza z Ruska.
Ministerstvo investícií (MIRRI) v reakcii uviedlo, že v jednom z televíznych spotov dodávateľská agentúra použila fotobankový záber, ktorý mohol byť urobený mimo Slovenska, čím porušila zadanie. Tento spot bol preto stiahnutý a agentúra ho musí prepracovať.
Kampaň ministerstva sa zameriava na propagáciu prínosov európskych fondov, ktoré prispievajú k zlepšeniu kvality života v slovenských regiónoch. Jej vysielanie v slovenských médiách bolo naplánované na dvanásť dní.
Nejde však o prvý prípad, keď došlo k zámene záberov v kampaniach na Slovensku. V minulosti vládne Hnutie za demokratické Slovensko Vladimíra Mečiara použilo v kampani propagujúcej Slovensko zábery pochádzajúce zo Švajčiarska.