fbpx

Prvým mesiacom roka vládne „Januhairy“. Hnutie chce, aby sme prijali ochlpenie

Ilustračná fotografia. Zdroj: Instagram/@roxanne_naia

Prvý mesiac v roku je tradične obdobím zmien a predsavzatí. Počet členov posilňovne sa zvyšuje, ľudia si hľadajú nové zamestnanie v rekordnom počte a abstinencia od alkoholu a mäsa sa stáva obľúbenou zábavou.

V posledných šiestich rokoch sa však toto obdobie vyznačuje aj iniciatívou „Januhairy“, ktorá vyzýva ženy, aby na tento mesiac odložili holiace strojčeky, uviedol portál CNN. Napriek svojmu názvu je posolstvo kampane evergreenom a na oficiálnom účte kampane na Instagrame, ktorý má viac ako 40 000 sledovateľov, sa celoročne zverejňujú obrázky žien oslavujúcich svoje ochlpenie v snahe normalizovať ho.

„Januhairy je oslobodzujúci, pretože vás núti premýšľať o tom, ako zaobchádzate so svojím telom a prečo,“ povedala zakladateľka Januhairy Laura Jacksonová v roku 2021 pre britský denník Metro a dodala: „Možno sa čoskoro dostaneme do bodu, keď si ľudia budú môcť v súvislosti s ochlpením na tele robiť, čo chcú, a nebudeme o tom musieť ani hovoriť. To by bolo niečo.“

Hoci existujú dôkazy o tom, že epiláciu praktizovali už starí Egypťania, Rimania a Európania v renesančnej ére, status quo pre ženy na Západe – a to, že bezchlpové podpazušie, nohy, oblasť bikín a horné pery sú spoločensky prijateľnejšie – vznikol po tom, čo sa muži z prvej svetovej vojny vrátili domov s jednorazovými žiletkami a ženy s nimi začali experimentovať.

Menila sa aj móda, do módy prichádzali odevy, ktoré odhaľovali viac pokožky – napríklad topy bez rukávov, ktoré odhaľovali podpazušie, a vyššie lemy, ktoré ukazovali viac z nôh nositeľky. Výrobca holiacich strojčekov Gillette videl zlatú príležitosť a v roku 1915 uviedol na trh „Milady Decolette“. V rôznych reklamách z tohto obdobia sa uvádzala ako riešenie „dobre upravenej“ ženy na „nepríjemný osobný problém“.

„Bolo to veľmi vedomé rozhodnutie (spoločnosti Gillette) agresívne rozšíriť svoj trh na ženy,“ povedala Breanne Fahsová, profesorka ženských a rodových štúdií na Arizonskej štátnej univerzite, v telefonickom rozhovore pre CNN.

Tento marketing sa časovo zhodoval s nárastom módnych fotografií v časopisoch, čo znamenalo, že obrázky nových štandardov krásy sa šírili rýchlosťou blesku. O storočie neskôr je ochlpenie na ženskom tele pre mnohých stále tabu – dokonca aj v spoločnostiach, ktoré oslavujú výhody všetkého „prírodného“, od kozmetiky až po potraviny.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie