Paletu čoskoro doplní mild hybrid s rovnakým výkonom, ale s dvojspojkovou prevodovkou (teda bez spojkového pedála) a nepatrne nižšou spotrebou, u ktorého zatiaľ cenu nepoznáme, ak tomu ešte dostupnejší elektromobil. Ten bude mať 35 kWh akumulátor a dojazd okolo 200 km a cenu 19 990 eur.
Tvarovo podobný a len nepatrne väčší koncernový príbuzný Jeep Avenger v elektrickom prevedení dnes s 54 kWh akumulátorom a normovaným dojazdom do 400 km štartuje v aktuálnej akčnej ponuke na 35-tisíc eur.
Nová platforma
Nový Citroën C3 stojí ako prvý na platforme Stellantisu, ktorý už zatiaľ interne označujú Smart Car Platform (hovorme jej teda SCP). Jej základom sú modifikované vzpery MacPherson vpredu a vlečené ramená vzadu. Proti mechanickému základu eCMP (na ňom jazdí okrem vyššie spomínaného Avengeru aj DS 3, Peugeot 208/2008 či Fiat 600 a rad ďalších kompaktov Stellantisu) je rozdiel poznať najmä v elektrickom prevedení Citroën ë-C3.
Akumulátor LFP (lítium-železo-fosfátový) si na rozdiel od konvenčných li-ion a NMC batérií vystačí bez drahého niklu či kobaltu, zvláda rýchle vybíjanie a lepšie odoláva poklesu kapacity pri opakovaných nabíjacích cykloch. Citroën ë-C3 sa stáva historicky prvým automobilom interkontinentálneho koncernu Stellantis, ktorý akumulátor LFP používa. Poháňací agregát je pri Citroëne C3/ë-C3 vždy vpredu a poháňa predné kolesá. V dohľadnej budúcnosti platforma SCP poslúži pripravovanému Opelu Frontera a jednému Fiatu (pravdepodobne novej Pande).
Jednoduchá štruktúra ponuky novej C3 má byť vhodná aj na internetový (agentúrny) predaj, predovšetkým však kvôli homologizačným riadeniam, takže výbavové stupne sú len dva, You a Max. Už v tom základnom nájdete všetko potrebné vrátane manuálnej klimatizácie, zadných „pípákov“, centrálneho zamykania na diaľku, elektrického ovládania spätných zrkadiel a predných okien alebo LED svietenia vpredu. Max pridáva samočinnú klimatizáciu, hliníkové kolesá, desaťpalcový stredový displej multimediálneho systému s navigáciou či automatické stierače.