fbpx

Prvý cenovo dostupný elektromobil vyrábajú na Slovensku. Láka nielen cenou, ale aj dojazdom

Nový Citroën ë-C3 je plne elektrický a vyrába sa v Trnave. Zdroj: citroen.sk

Nakoniec ani Čína, ani Volkswagen. Rodinný elektromobil s cenou pod 20-tisíc eur, ktorý je možné považovať za plnohodnotné auto, vyrobí pre Európu fabrika v Trnave. Komu vonia skôr benzín, kúpi Citroën C3 za 15-tisíc eur. Ide pritom o novú konštrukciu a veľmi komfortné zvezenie.

Prvý Citroën C3 predstavili v roku 2001 a doteraz ich vyrobili vyše 5,6 milióna. Len v tej súčasnej, v poradí tretej generácii vzniklo 1,5 milióna vozidiel, prakticky každý tretí predaný Citroën patrí k radu C3. Zvlášť v štátoch západnej a južnej Európy patrí C3 ku koloritu vozidiel a poznáte ich tiež z autopožičovní v dovolenkových destináciách.

Od premiéry typu C3 sa toho u Citroënu veľa zmenilo, mnoho tradičných modelových radov zaniklo v prospech rôznych crossoverov a odbyt sa zaviazal. Avšak sa zdá, že sa blýska na lepšie časy. Pre porotcov voliacich európske auto roka (COTY) pripravil Citroën v polovici mája prvé jazdy s prototypmi štvrtej generácie typu C3 okolo Neziderského jazera, rozkladajúceho sa na trojmedzí Rakúska, Maďarska a Slovenska.

Pristavené vozidlá to tam mali necelých 100 km, ich výroba totiž v týchto dňoch nabieha v trnavskej továrni Stellantis Slovakia. Na druhej strane po vlastnej osi zrejme neprišli, pretože išlo o predprodukčné automobily s výrazne obmedzenou funkčnosťou. Centrálne zamykanie nahradil provizórny kľúčik v spínacej skrinke a odpojené museli byť všetky asistenčné systémy, napriek tomu tieto „provizórne“ vozidlá príjemne potešili vysokou úrovňou dielenského spracovania. Karosárske diely pekne lícovali a ani na horších vozovkách sme nezaznamenali žiadne pazvuky. Aerodynamický hluk sa ozýval najmä z oblasti spätných zrkadiel, ale až pri rýchlostiach cez 120 km/h, v ktorých sa nová C3 zrejme nebude pohybovať príliš často.

Novinku prišiel osobne predstaviť šéf značky Citroën Thierry Koskas. Pochválil sa tým, že po niekoľkých zlých rokoch predaje Citroënu znovu rastú (za prvý tohtoročný kvartál dodali 155-tisíc vozidiel) a že stále pracujú na rozvoji elektromobility. Napríklad minivozíkov Ami vyrobili už vyše 50-tisíc. Jedným dychom ale Koskas dodal, že rozhodne neprehliadajú zástancov spaľovacích agregátov, čo dokazuje práve nový Citroën C3. V Rakúsku mali na vyskúšanie základnú verziu so 100-koňovým zážihovým trojvalcom PureTech a manuálnou prevodovkou aj elektromobil s akumulátorom 44 kWh, výkonom 83 kW a normovaným dojazdom 326 km. Ceny budú rovnaké na všetkých európskych trhoch: „benzín“ pôjde za 15-tisíc eur a „elektrika“ za 20-tisíc eur.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie