Letecká spoločnosť, ktorú do roku 2019 viedol súčasný premiér Nového Zélandu Christopher Luxon, mala v tomto finančnom roku začať podávať správy o dosahovaní svojich cieľov na zníženie emisií do roku 2030, informuje independent.co.uk.
Air New Zealand uviedla, že je stále odhodlaná dosiahnuť cieľ nulových čistých emisií uhlíka do roku 2050, v súlade s Parížskou dohodou. Generálny riaditeľ Greg Foran vo vyhlásení uviedol, že spoločnosť stanoví nové „krátkodobé“ ciele na zníženie emisií, ktoré „lepšie zohľadnia výzvy spojené s dostupnosťou lietadiel a alternatívnych leteckých palív.“
Letecká spoločnosť odmietla žiadosť o rozhovor od Associated Press.
Globálne problémy vo výrobe a dodávateľských reťazcoch môžu podľa Forana spomaliť zavádzanie úspornejších lietadiel do flotily Air New Zealand. Dodal, že „dostupnosť a cenová dostupnosť alternatívnych leteckých palív“ a globálne a domáce politické nastavenia sú tiež „mimo priamej kontroly leteckej spoločnosti.“
Jeho vyjadrenia odrážajú problémy, ktorým čelí letecký sektor po celom svete. Letecká doprava predstavuje približne 2,5 % globálnych emisií uhlíka, no je jednou z najintenzívnejších aktivít z hľadiska uhlíkovej stopy na jedného cestujúceho. Výroba efektívnejších lietadiel zaostáva a zlepšenia v znižovaní spotreby paliva sú bolestne pomalé.
„Je to veľmi náročný cieľ, ktorý je potrebné dosiahnuť, ale myslím si, že musí byť stanovený, aby všetci videli, čo je potrebné urobiť,“ uviedla Sola Zhengová, hlavná výskumníčka Medzinárodnej rady pre čistú dopravu, ktorá sa podieľala na navrhovaní SBTi.
Podľa Zhengovej bol tento cieľ prísny, „pokiaľ letecké spoločnosti nie sú ochotné spomaliť svoj rast.“
Ďalšie letecké spoločnosti uvedené v databáze SBTi, ktoré „zrušili“ svoje záväzky voči krátkodobým cieľom na zníženie emisií, zahŕňajú United Airlines, nemeckú spoločnosť Lufthansa, britskú easyJet, LATAM Airlines Chile a Japan Airlines.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)