Klientom Fiobanky boli zaúčtované duplicitné transakcie vykonané kartami Visa. Znamená to, že im bola platba zaúčtovaná dvakrát. V niektorých prípadoch prišli o stovky eur navyše. Banka ich v krátkom vyhlásení cez sociálnu sieť upokojila, že o probléme vedia, riešia ho a peniaze im budú vrátené do niekoľkých dní. Klienti sa však sťažujú na zlú komunikáciu zo strany banky.
Známa banka v pondelok hlásila veľký problém. „Ospravedlňujeme sa za komplikácie spôsobené duplicitným zaúčtovaním niektorých transakcií vykonaných kartami Visa. O problémoch vieme a situáciu so spoločnosťou Visa intenzívne riešime. Veríme, že k vráteniu duplicitných transakcií dôjde v priebehu niekoľkých dní. Ďakujeme za pochopenie,“ napísali na sociálnej sieti.
O koľko klientov išlo?
Nateraz nie je známe, čo sa presne stalo a ani to, koľkých klientov sa problém dotkol. Banka má na slovenskom trhu viac ako 200-tisíc klientov, informuje portál zive.aktuality.sk.
Klienti sa sťažovali na zlú komunikáciu
„Mne strhli 2-krát 1 100 eur pri kupovaní leteniek. A keďže je to účet, kde nedržím peniaze, tak som v mínuse pri debetnej karte. A oni mi pošlú mail, že si mám mínusovú hodnotu dorovnať, inak budem sankcionovaná,“ napísala v pondelok jedna z klientiek pod oznámením banky.
Tá ju však v utorok upokojila, že duplicitne zaúčtovaná platba jej bude vrátená. „Žiadne sankčné úroky od Vás chcieť nebudeme,“ reagovala.
Ďalší však banku obraňuje s tým, že problém je zjavne spôsobený Visou. Iný mu však oponoval, že má síce pravdu, no banka neinformovala klientov včas, keďže o probléme vie už niekoľko dní. Nespokojnosť s neskorým informovaním o probléme považujú aj ďalší klienky banky za problém.
Jeden z nich sa okrem iného sťažuje, že banka s ním odvtedy vôbec nekomunikuje a krátke vyhlásenie cez sociálnu sieť nepovažuje za dostatočné. Klienti preto nevedia, čo majú robiť. Jednému v utorok pod príspevkom však banka komentovala, že nie je potrebné nič ďalšie robiť. „Situáciu riešime a veríme, že peniaze budete mať späť čo najskôr,“ dodala.
Duplicitné platby boli stornované
Ostatné banky o podobnom probléme s duplicitnými transakciami neinformovali. Ako však znie aktuálne vyhlásenie banky, problém by mal byť vyriešený.
„Duplicitne zaúčtované platby boli stornované, všetko by malo byť na účtoch klientov Fio banky opäť v poriadku. Veľmi sa ospravedlňujeme za spôsobené komplikácie,“ uviedli pre portál topky.sk.