3. Obsluha telefónu
Pri trávení času v kolónach často vezmeme do ruky telefón a prezeráme si novinky dňa. Skracujeme si tým čakanie, avšak nevenovanie sa dopravnej situácii môže viesť k neskorým reflexom, čo môže spôsobiť dopravnú nehodu. Vodiči by mali za každých okolností, aj pri státí v kolóne, sledovať dianie okolo seba a mať dostatočný prehľad o situácii.
4. Zablokovanie križovatiek a vjazdov
Najmä pri svetelných križovatkách majú vodiči tendenciu využiť zelené svetlo do posledného okamihu, aby nemuseli čakať ďalšie sekundy na opätovné naskočenie „zelenej“.
Šoféri vtedy vojdú do križovatky napriek tomu, že pred sebou nemajú dostatok miesta a zablokujú vjazd do križovatky autám z vedľajších ciest.
Týmto konaním iba komplikujeme situáciu a zapríčiňujeme chaos v doprave. Majte preto na pamäti, aby ste vždy zastavili len na takom mieste, aby ste neblokovali ostatných účastníkov premávky.
Pokúste sa vizuálne zmerať, či sa zmestíte do priestoru pred vami. Nezabudnite tiež dávať prednosť vozidlám, ktoré vychádzajú z vedľajšej komunikácie, pokiaľ je to potrebné.
5. Nevytváranie miesta pre záchranárske vozidlá
Spätné zrkadlá nie sú na ranné skrášľovanie, ale sledovanie diania za vaším autom. Pri státí v kolóne sa snažte udržiavať dostatočný odstup a vytvoriť taký priestor, aby ste sa v prípade prechodu záchranárskych vozidiel dokázali včas presunúť s vozidlom na kraj a umožniť záchranke plynulý prechod.
Polícia upozorňuje, na čo by mali vodiči myslieť počas čakania v kolóne. „Pri hustote cestnej premávky, ktorá vyvolá vznik kolóny stojacich vozidiel na diaľnici alebo na smerovo rozdelenej ceste mimo obce s najmenej dvomi jazdnými pruhmi v jednom smere jazdy, je vodič vozidla povinný pri súbežnej jazde vykonať taký jazdný úkon, ktorý umožní vytvorenie záchranárskej uličky v strede medzi dvoma jazdnými pruhmi a v úsekoch s viac ako dvomi jazdnými pruhmi medzi ľavým jazdným pruhom a k nemu priliehajúcim jazdným pruhom. Pri vytváraní záchranárskej uličky je na nevyhnutne potrebný čas vodič vozidla oprávnený vojsť aj na miesta, kde je to inak zakázané, ak tým neohrozí iného účastníka cestnej premávky. Záchranársku uličku môže použiť len vodič vozidla podľa § 40 ods. 1 alebo vodič vozidla zabezpečujúci odstránenie následkov dopravnej nehody alebo inej mimoriadnej udalosti; vodičovi iného vozidla je použitie záchranárskej uličky zakázané.“