Vo veku 77 rokov zomrel guru teleshoppingu Horst Fuchs. Informáciu nedávno zverejnila jeho rodina, hoci k úmrtiu došlo už 11. júla tohto roku. Okolnosti jeho úmrtia nie sú známe, rovnako ako informácie o jeho živote po konci kariéry. Napriek svojej sláve zostávala paradoxne teleshoppingová hviezda voči médiám zdržanlivá.
Rodina informovala o Fuchsovom úmrtí prostredníctvom rakúskeho webu Benu.at.: „24. apríla 1946 – 11. júla 2023. S láskou a vďačnosťou. Smútiaci rodina,“ uviedli krátko pozostalí bez ďalších podrobností.
Fuchs sa narodil v Nemecku a po skončení svojho účinkovania v televíznych reklamách sa presťahoval do Rakúska. Zomrel vo Viedni.
Na prelome tisícročia sa vyučený automechanik zapísal do povedomia televíznych divákov vďaka svojej neprehliadnuteľnej podobe. S holou hlavou, náušnicou a masívnymi prsteňmi sa objavoval na obrazovkách a získal povesť človeka, ktorý dokáže predať úplne čokoľvek.
Svoje, pre niekoho šialené spoty, keď napríklad v kuchyni mixoval zeleninu aj betón alebo vyprážal vajcia na kapote auta, si vymýšľal sám. „Málokto vie, že sa podieľam nielen na námete a scenári, ale aj na výbere výrobkov. Sám ich skúšam,“ tvrdil Fuchs.
Úspešný bol takmer vo všetkých krajinách strednej a východnej Európy. Dva jeho fankluby boli založené v Nemecku a jeden v Českej republike. Českí fanúšikovia dokonca zhromaždili najúspešnejšie slogany Horsta Fuchsa.
„Nakupujte osvedčenú kvalitu Henkelbach, majstrovský nôž, ktorý prechádza ostatnými nožmi ako maslom!“ citoval ho časopis Euro. Podľa fanklubu bola reklama na Henkelbach jedným z Fuchsových legendárnych spotov vedľa čističa kobercov Schaumfix Gold a ochrany tela Platinum. „Keď zavoláte ihneď, dostanete ho úplne zadarmo,“ pripomína fanklub jednu z najopakovanejších viet hviezdy teleshoppingu.