Dá sa meškanie skrátiť?
Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie
Teraz čítané
Dá sa meškanie skrátiť?
Meškanie je možné aj skrátiť, a to najmä pri diaľkových vlakoch. Tie majú v niektorých staniciach rezervu v čase státia. Namiesto obvyklej jednej alebo troch minút môžu mať až šesťminútové státie. V takýchto prípadoch vlak nečaká v stanici celých šesť minút, ale po nevyhnutných úkonoch, ako sú nástup a výstup cestujúcich alebo striedanie personálu, je pripravený na odchod skôr.
Ak vlak zo Žiliny do Bratislavy mešká hodinu, je možné predpovedať meškanie vlakov vychádzajúcich z Bratislavy? ZSSK na túto otázku odpovedá: „Prevádzka sa riadi operatívne, podľa aktuálnych udalostí. V prípade mimoriadností máme postupy, ktorými sa naši kolegovia riadia. Ak dôjde k nepredvídateľným situáciám, robíme všetko preto, aby cestujúci pocítili meškanie čo najmenej a snažíme sa nájsť vhodné alternatívy ich ďalšej cesty.“
Chýbajú reštauračné vozne
Okrem meškaní sú problémom aj chýbajúce reštauračné vozne, čo môže sklamať cestujúcich, ktorí s nimi rátali. Stravovanie vo vlaku je príjemným zážitkom, no je možné len vtedy, keď je reštauračný vozeň zaradený v súprave. Podobné problémy majú aj České dráhy a maďarské MÁV, ktoré prevádzkujú medzinárodné vlaky EC.
ZSSK uvádza, že dôvodom sú často dlhé opravy a servisovanie. Dodávky náhradných dielov môžu byť náročné a zdĺhavé, pretože reštauračné vozne vyžadujú špecifickú údržbu. Železnice však dodávajú, že do konca roka by mali byť dodané nové reštauračné vozne, čo by malo situáciu zlepšiť.
Modernizované trate podľa portálu umožňujú rýchlosť 160 km/h, vlaky ju nie vždy dosahujú. Ak všetko ide podľa plánu, expres z Bratislavy do Trenčína (do Košíc) zvládne trasu BA-TN za 57 minút, čo je rekord, keďže cestovný poriadok predpokladá 59 minút.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)