V dokonalom svete, kde by sa s vozíkmi zaobchádzalo šetrne a používali by sa len v interiéri, by štandardné koliesko nákupného vozíka mohlo vydržať šesť až osem rokov. V nepretržitom prostredí obchodu vydržia skôr dva alebo tri roky, zatiaľ čo kovové kolieska vydržia približne päť rokov.
Ale výmena kolieska bez toho, aby sa venovala pozornosť doske a maticiam a skrutkám, ktoré držia všetko pohromade, znamená, že nové koliesko môže byť rovnako vratké ako staršie.
Etika vrátenia nákupných vozíkov
Spotrebitelia nesú časť zodpovednosti za otlčené a poškodené vlastnosti svojich nákupných vozíkov.
Vozíky, ktoré sú opustené vonku po tom, ako si zákazníci naložia potraviny do svojich vozidiel, sú vydané napospas extrémnemu teplu, snehu, ľadu a posypovej soli. Toto dlhodobé vystavenie môže poškodiť vozík a jeho kolesá.
Aby proti tomu bojovali, maloobchodníci s potravinami v Európe, ako napríklad Aldi, Tesco a Lidl, majú na svojich vozíkoch zámky na mince. Zákazníci vložia mincu, aby vozík odomkli, ktorú dostanú späť, keď vozík na konci nákupu vrátia na pôvodné miesto.
„Vďaka zámkom na mince sú vozíky vždy tam, kde majú byť,“ povedal Poulos. „Zabezpečujú, že vozíky sa lepšie udržiavajú a že ich životnosť je lepšia, pretože nestoja v snehovom záveji alebo ich neprevracia vietor. Takisto nepotrebujete pracovnú silu na ich zháňanie a privážanie späť pred predajňu.“