Potom, čo záujemca zaplatí, podvodníci buď bez stopy zmiznú a nechajú kupujúceho bez strechy nad hlavou, alebo sa z neho dokonca pokúsia vylákať ďalšie peniaze prostredníctvom následných správ.
Wilkingová podľa BBC upresnila, že umelá inteligencia dokáže vytvárať úplne realistické obrázky údajného hotela či iného druhu ubytovania a má oveľa presnejší text v niekoľkých jazykoch.
Napriek tomu, že kritizovala využívanie umelej inteligencie pre podvody, zároveň doplnila, že práve táto technológia zároveň spoločnosti umožňuje rýchlo odstraňovať ponuku falošných hotelov, ktoré sa snažia ľudí podviesť.
„Nastavili sme modely umelej inteligencie, ktoré ich odhalia a buď im zabránia, aby sa tam dostali, alebo ich odstránia skôr, ako dôjde k rezervácii,“ povedala.
Wilkingová vyzvala hotely a cestujúcich, aby používali dvojfaktorovú autentizáciu – tá zahŕňa dodatočnú bezpečnostnú kontrolu, napríklad zadanie kódu zaslaného na telefón.
Na webe cestujlevne.com jeden z prispievateľov popísal základné znaky, ako taká falošná ponuka vyzerá:
- ubytovanie je väčšinou označené ako „novinka na Booking“,
- ponuka je veľmi výhodná,
- hlavnou úlohou je, aby ste podvodníkom napísali na ich súkromný e-mail, čo skryto dávajú do fotiek, alebo ako názov spoločnosti (názov spoločnosti je e-mail),
- väčšie množstvo podvodných ubytovaní nemá hneď možnosť zakúpenia ubytovania, ale len „Požiadať o rezerváciu“. Rezervácia sa nikdy nepotvrdí, len z vás vylákajú podvodníci prvé kontaktné informácie pre ďalšiu komunikáciu,
- sú ale aj ubytovania, kde chcú hneď zaplatiť,
- podvodné ubytovanie majú väčšinou veľmi strohý popis a málo fotografií, ale sú aj výnimky s mnohými fotografiami – pomôže občas dať vyhľadať obrázok cez google lens -, či to rovnakú fotku nájde pri iných ubytovaniach s iným názvom. To prezradí podvod hneď,
- celým princípom je získať na vás kontakt a potom bokom mimo Booking alebo cez stránky tváriace sa ako Booking získať platbu alebo údaje o platobnej karte.