fbpx

Pohodlie na prvom mieste: TOTO je 6 jazdeniek, ktoré zoženieš „za pár drobných“

Ilustračný obrázok. Zdroj: PIxabay.com

Opel Corsa E má dve tváre. Od roku 2014 rozhodoval o komforte malého mestského auta výber kolies: ten, kto si objednal Corsu s aspoň 17-palcovými kolesami, dostal športový podvozok. Pri 16-palcových pneumatikách sú však pružiny a tlmiče navrhnuté tak, aby boli oveľa pohodlnejšie. Corsa bola k dispozícii s harmonickým benzínovým motorom 1,4 s výkonom 90 koní, ktorý prenášal výkon na predné kolesá cez klasický hydromenič krútiaceho momentu so šiestimi prevodovými stupňami, čo je v meste komfortnejšie ako dvojspojkové prevodovky.

 

Opel Corsa E je piata generácia populárneho modelu Corsa, ktorá bola predstavená v roku 2014 a vyrábala sa do roku 2019. Nadviazala na úspech predchádzajúcich generácií a priniesla modernizovaný dizajn, nové technológie a vylepšené jazdné vlastnosti.

 

Corsa E je kompaktné mestské auto s moderným a atraktívnym dizajnom. Má dĺžku približne 4 metre, šírku 1,74 metra a výšku okolo 1,48 metra. Ponúka praktický a priestranný interiér, ktorý poskytuje dostatok miesta pre piatich cestujúcich a primeraný batožinový priestor.

 

Corsa E je dostupná s rôznymi benzínovými a naftovými motormi. Medzi populárne benzínové motorizácie patrí 1,4-litrový motor s výkonom 90 koní a 1,0-litrový trojvalec s turbom s výkonom 115 koní. Naftové verzie zahŕňajú 1,3-litrový motor CDTI s výkonom 75 alebo 95 koní. Motory sú kombinované s manuálnou alebo automatickou prevodovkou, pričom niektoré verzie ponúkajú aj pohon všetkých kolies.

 

Slabé stránky: Citlivý podvozok na opotrebovanie ložísk a puzdier, najmä pri vyšších kilometrových nájazdoch. Automatizované manuálne prevodovky Easytronic sú zraniteľnejšie a môžu mať poruchy. Časté problémy zahŕňajú úniky oleja a opotrebované brzdy.

 

Škoda Octavia

Škoda Octavia vyniká veľkým vnútorným priestorom, ktorý je jedným z najlepších v kompaktnej triede. Doplnky ako bezkľúčový prístup, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu a automatická klimatizácia zvyšujú komfort pri dlhých jazdách. Modely od polovice roku 2016 môžu byť vybavené skvelým podvozkom DCC, ktorý ponúka výnimočný jazdný komfort. Verzia RS má úsporný 2,0-litrový TDi motor s výkonom 184 koní, čo je dostatočne silné aj pre dynamickú jazdu.

 

Škoda Octavia tretej generácie (známa ako Octavia III alebo Octavia 3) bola predstavená v roku 2012 a vyrábala sa do roku 2020. Táto generácia nadviazala na úspech svojich predchodcov a priniesla významné vylepšenia v oblasti dizajnu, technológií a výbavy.

 

Octavia 3 je kompaktný rodinný automobil, ktorý sa vyznačuje moderným a elegantným dizajnom. Má dĺžku približne 4,66 metra, šírku 1,81 metra a výšku okolo 1,46 metra. Ponúka priestranný interiér a veľký batožinový priestor s kapacitou až 590 litrov, čo je výhodné pre rodiny a cestovanie.

 

Slabé stránky: Benzínové motory 1,8 a 2,0 TSI môžu mať problémy so zvýšenou spotrebou oleja kvôli nesprávnym piestnym krúžkom. Automaty DSG vyžadujú pravidelný servis, aby vydržali vysoký kilometrový nájazd bez problémov.

 

Citroën C5

Citroën C5 je známy svojím komfortom, ktorý zabezpečuje hydraulický systém s hydropneumatickým pružením a automatickým nastavením svetlej výšky. Tento jedinečný podvozok poskytuje výnimočný jazdný komfort, no v zákrutách sa výrazne nakláňa. Vnútorný priestor a pohodlné sedadlá sú ideálne pre dlhé cesty, pričom mnoho modelov má najazdené viac ako 400 000 kilometrov.

 

Citroën C5 je stredne veľký automobil, ktorý sa vyrábal v dvoch generáciách od roku 2001 do roku 2017. Prvá generácia bola predstavená v roku 2001 a druhá generácia nasledovala v roku 2008. Model C5 je známy svojím dôrazom na komfort a inovatívne technológie, najmä pokiaľ ide o odpruženie.

 

Druhá generácia Citroën C5, ktorá sa začala vyrábať v roku 2008, má elegantný a moderný dizajn. Auto je dlhé približne 4,78 metra, široké 1,86 metra a vysoké 1,45 metra. Ponúka priestranný interiér s pohodlnými sedadlami a dostatočným priestorom pre cestujúcich aj batožinu.

 

Citroën C5 je dostupný s rôznymi benzínovými a naftovými motormi. Naftové motory HDi sú obľúbené pre svoju efektivitu a spoľahlivosť, pričom výkonové varianty sa pohybujú od 110 do 204 koní. Benzínové motory zahŕňajú napríklad 1,6 THP s výkonom 156 koní.

 

Slabé stránky: Hydraulický systém môže trpieť netesnosťami, najmä po dlhších nájazdoch. Benzínový turbomotor 1,6 THP je považovaný za najmenej spoľahlivý. Väčšina kupujúcich preferuje spoľahlivé naftové motory 2.0 HDi alebo 2.2 HDi.

 

BMW radu 5 (F10)

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2 3
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie