Výkon, spotreba či dizajn tu hrajú druhé husle. Tieto ojazdené autá sú predovšetkým o pohodlí. Ak je tvojím cieľom práve komfort, si na správnom mieste.
Nevtieravý zvuk motora, civilizované riadenie a kláštorné ticho pri diaľničných rýchlostiach sú tými najlepšími predpokladmi na to, aby bol automobil klasifikovaný ako komfortný. Medzi ďalšie dôležité body patrí mäkké odpruženie, príjemne tvarované a pohodlné sedadlá a intuitívne ovládanie prístrojov, ktoré nekradne príliš veľa pozornosti počas jazdy. Takéto vlastnosti sa nenachádzajú len vo vyššej triede, ako ukazuje prehľad od autobild.sk. Tu je 6 komfortných áut z rôznych kategórií, aby si vybrali ako fanúšikovia SUV, tak ľudia uprednostňujúci malé mestské autá.
Audi Q7
Audi Q7 je vo výrobe takmer 10 rokov a náhrada je v nedohľadne. Audi nedávno predstavilo ďalšiu modernizáciu modelu Q7. Technické jadro ostáva rovnaké a nie je čo zásadne vylepšovať. Priestor podobný dodávke, prekvapivo agilná jazdná dynamika, jednoduché ovládanie a konzistentná ergonómia ponúkajú všetko, po čom môže nielen rodina túžiť. Väčšina kupujúcich si ku Q7 objednala adaptívne vzduchové pruženie, ktoré funguje mimoriadne dobre. S vnútorným hlukom iba 67 decibelov pri rýchlosti 160 km/h patrí Q7 stále medzi desať najtichších áut, aké kedy AutoBild testoval.
Audi Q7 je luxusné SUV, ktoré bolo prvýkrát predstavené v roku 2005. Odvtedy prešlo niekoľkými modernizáciami a faceliftmi, pričom si zachovalo svoju pozíciu ako jedno z najlepších vozidiel vo svojej kategórii. Aktuálna generácia je vo výrobe od roku 2015 a v roku 2019 prešla významným faceliftom.
Audi Q7 je veľké SUV s robustným a elegantným dizajnom. Má dĺžku približne 5 metrov, šírku 2 metre a výšku okolo 1,7 metra. Ponúka priestranný interiér s možnosťou konfigurácie 5 alebo 7 sedadiel, čo z neho robí ideálnu voľbu pre rodiny.
Q7 je dostupné s rôznymi motorizáciami vrátane benzínových, naftových a plug-in hybridných verzií. Výkon motorov sa pohybuje od približne 231 koní (3.0 TDI) až po 507 koní (SQ7 TFSI). Všetky motorizácie sú spojené s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies (quattro).
Slabé stránky: Ceny ojazdených áut sa držia pomerne stabilne na vysokej úrovni. Prekvapiť môže aj servis, či prevádzkové náklady, ako napríklad opotrebovanie pneumatík a bŕzd. Výmena rozvodovej reťaze pri 3,0 TDI motoroch trvá v autorizovanom servise 25 hodín, čo je nákladná operácia.
Opel Corsa E
(Článok pokračuje na ďalšej strane)