Predseda predstavenstva Letiska Praha Jiří Pos dnes uviedol, že za problémy môžu rôzne situácie, napríklad, keď v nedeľu večer extrémne vzrástol počet odletov z plánovaných 17 na 28. To sa potom premietlo do ďalších dní.
Pripomenul, že veľa letov malo meškanie kvôli preplnenému priestoru nad Tureckom, ale aj kvôli búrkam.
Handlingová spoločnosť CSAH, ktorá má na starosti odbavovanie batožiny, vraj už našla nových pracovníkov, čím sa počet zamestnancov zvýšil o 20 ľudí. Na otázku, či by sa situácia nevyriešila vyššími platmi pre zamestnancov, ktorí nakladajú a vykladajú kufre, uviedol šéf firmy, že sa musí „pohybovať v nejakom konkurenčnom prostredí.“ Média už predtým uviedli, že zamestnanci zarábajú asi 35 000CZK (takmer 1400 eur).
Letisko prijalo aj krízového manažéra, ktorý sa bude situáciou zaoberať. Jeho meno oznámia zajtra, teda vo štvrtok. Letisko Praha sa kvôli problémom s odbavovaním snaží získať ďalších brigádnikov, oslovilo aj iné firmy ako ČD Cargo a spolupracuje s rôznymi agentúrami.
Podľa hovorkyne letiska Kláry Divíškovej má teraz prioritu náklad batožiny pre odlety, do cieľových destinácií letisko kufre posiela najbližšími letmi. Tým sa oneskoruje výdaj batožiny cestujúcim, ktorí priletia do Prahy. Cestujúci môžu vyplniť reklamačný formulár, vďaka ktorému dostanú batožinu domov. Letisko tiež zriadilo dočasnú telefónnu linku pre cestujúcich, ktorým batožina nedošla.
Odbavovanie batožiny sa snaží zabezpečiť ďalší personál. A to buď priamo, alebo prostredníctvom personálnych agentúr. V triediarni a pri reklamáciách teraz pomáhajú aj letiskoví administratívni pracovníci.
Takmer polovica meškajúcej batožiny z deviatich odletov s problémovým odbavovaním je teraz na ceste z pražského letiska za svojimi majiteľmi v cieľových destináciách. Zvyšok batožiny letisko pošle dnes. ČTK to dnes dopoludnia povedala hovorkyňa Letiska Praha Klára Divíšková. Podľa nej s nakladaním batožiny letisko aktuálne problémy neeviduje, naopak problémy s výdajom batožiny ďalej pretrvávajú.