Celosvetová pandémia koronavírusu spôsobila zavádzanie viacerých obmedzení. Tie sa dotkli aj vzdelávacieho procesu, keď žiaci prešli z lavíc na online spôsob výučby z domáceho prostredia. Zmena negatívne ovplyvnila skupinu žiakov, ktorá vykázala horšie výsledky.
Dištančná alebo online výučba v čase pandémie sa negatívne podpísala najmä na výsledkoch žiakov deviateho ročníka. Dáta ukázalo Testovanie 9, pričom vďaka analýze ministerstva školstva sa zistilo, že online vyučovanie naopak prospelo maturantom, ktorí robili skúšku z anglického jazyka, píše sa na webe spravy.rtvs.sk.
Odborníci sa však domnievajú, že zatvorené školy zanechali väčšie škody na duševnom zdraví detí ako na známkach. Cez počítač sa počas pandémie deti učili asi dva roky. Hygienici rozhodovali o zatváraní škôl postupne. Najčastejšie sa dialo v žilinskom kraji.
„My sme mali veľmi často zatvorenú školu. Stále to bolo komplikované, pretože padali servery, deti sa nevedeli pripojiť, niektorí to zneužívali, najmä tí starší,“ priblížila riaditeľka základnej školy (ZŠ) V. Javorku v Žiline Jana Popluhárová Čellárová.
Online vzdelávanie sa podpísalo aj na známkach žiakov. Deti počas dištančnej výučby nemali klasický režim ako pri fyzickom návšteve školy, a preto stratili chuť do učenia. „Nanovo sme museli všetko vystavať. Deti sa učili určitým situáciám, ako ich zvládať,“ dodala.
„Na našej škole sme predtým nikdy nemali štvorky, teraz je to hlave v tých vyšších ročníkoch bežná vec. Nech učiteľ urobí čokoľvek, dieťa nemá záujem sa vzdelávať,“ povedala riaditeľka ZŠ s materskou školou na bratislavskej Dubovej ulici Eva Dubeňová.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)