„Situácia s odbavením batožiny je v tejto chvíli stabilizovaná. Vďaka pomoci kolegov z letiska je plánovaná prevádzka zaistená a neočakávame žiadne výrazné problémy. Výdaj batožiny už prebieha aj bez väčších problémov, aktuálne je čakacia doba zhruba 45 minút, v niektorých prípadoch menej,“ povedala Novinkám hovorkyňa letiska Klára Divíšková.
Nemohla však úplne vylúčiť situáciu, že pri súbehu viacerých oneskorených letov môžu cestujúci čakať dlhšie ako hodinu. V takom prípade majú možnosť vyplniť pri reklamačnej prepážke formulár a handlingová spoločnosť im batožinu dovezie zadarmo na uvedenú adresu.
Zamestnanci sa sťažujú na podstav, pracovné aj mzdové podmienky. V pondelok odbory vyhlásili štrajkovú pohotovosť.
Cestujúci by si preto nielen s ohľadom na vzniknutú situáciu mali radšej vziať na palubu lietadla najnutnejšie veci, ako sú lieky či drobné hygienické potreby. Stále platí limit sto mililitrov tekutín a na palubu nemožno brať ostré predmety, napríklad nožnice.
Krízovú linku pre cestujúcich, ktorí sa ocitli na dovolenke bez svojej batožiny, v nedeľu deaktivovali.
Vedenie letiska minulý štvrtok sľubovalo, že v piatok predstaví meno nového krízového manažéra spoločnosti Czech Airlines Handling. Neskôr oznámilo, že jeho meno zatiaľ nemôže oznámiť, pretože má povinnosti voči inému zamestnávateľovi. Krízového riadenia sa ujme až od augusta.