fbpx

Olympiádu bude prvýkrát sponzorovať pivovarnícky gigant: Táto nealko značka sa stala oficiálnym pivom hier

Vďaka zmluve o spolupráci medzi olympijským výborom a belgickým pivovarom, bude nealkoholické pivo Corona Cero globálnym sponzorom olympijských hier. Zdroj: X/CGTN

Medzinárodný olympijský výbor podpísal zmluvu s pivovarom Anheuser-Busch InBev. Je to prvá značka piva v štyridsaťročnej histórii olympijského sponzorského programu, ktorá má olympijskej organizácii a medzinárodnému športu vyniesť miliardy dolárov.

Zmluvu na tri letné a zimné olympijské hry oznámil výbor v piatok spoločne s belgickým pivovarníckym gigantom, medzi ktorého značky patria pivá Budweiser, Corona, Michelob a Modelo. Olympijské hry v Paríži sa začnú 26. júla a dohoda zahŕňa aj zimné hry v roku 2026 v severnom Taliansku a neskôr aj ďalšie olympijské hry v Los Angeles, ktoré sa uskutočnia v roku 2028.

Je umiestnené na druhom mieste v celosvetovom rebríčku

Nealkoholické pivo Corona Cero, ktoré je v pivovarníckom priemysle na druhom mieste v celosvetovom rebríčku najlepšie hodnotených pív tak bude „globálnym sponzorom olympijských hier“, ako uviedli obe strany.

Hodnota dohody nebola zverejnená, ale olympijský výbor uviedol, že niektorí sponzori platia viac ako 300 miliónov dolárov (v prepočte takmer 275 miliónov eur) za účasť v programe TOP partnerov počas štvorročného obchodného cyklu.

„Naše značky, podporujú šport po celom svete a oslavujú príležitosti, ktoré majú ľudia na stretávanie, pretože všetci vieme, že pivo a šport idú fanúšikom veľmi dobre dohromady,“ povedal generálny riaditeľ AB InBEV Michel Doukeris.

Olympijský výbor zahájil program TOP v roku 1985, rok potom, čo sa jeho chradnúce komerčné vyhliadky podarilo znovu naštartovať pri hrách v Los Angeles. V súčasnej dobe sú na zozname TOP partnerov aj spoločnosti Deloitte, Intel a Toyota.

Olympijský zväz nikdy nepodpísal zmluvu so značkou piva alebo alkoholu pre svoju celosvetovú akciu, ktorá je všeobecne považovaná za vrchol športových úspechov. Zmluvy o predaji piva sú však pre miestnych organizátorov rutinou. Čínski predstavitelia napríklad podpísali zmluvu s Budweiserom ako s medzinárodným pivom pre olympijské hry v Pekingu v roku 2008.

A ako je to vo Francúzsku? Obmedzujúce opatrenia týkajúce sa štadiónov obsahuje niekoľko výnimiek, takže na jasne určených športových miestach vo Francúzsku je možné piť alkohol. Športové kluby môžu napríklad požiadať o výnimku až na desať podujatí ročne. Minuloročné majstrovstvá sveta v ragby vo Francúzsku výnimku dostali a pivo sponzora turnaja sa predávalo.

V minulom roku na futbalových majstrovstvách sveta v Katare nemohol AB InBev otvoriť svoje stánky s pivom Budweiser priamo na štadiónoch a musel ich premiestniť na menej viditeľné miesta.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie