VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY pre umiestňovanie reklamných formátov na internetovú stránku spoločnosti IFC MEDIA, s. r. o.
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky pre umiestňovanie reklamných formátov na internetovú stránku spoločnosti IFC MEDIA, s. r. o. (ďalej len ako „Obchodné podmienky“) sú neoddeliteľnou súčasťou a prílohou zmluvy o zabezpečení reklamy na int\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ernete (ďalej len ako „Zmluva“) a nadobúdajú platnosť spolu s touto Zmluvou. Jednotlivé ustanovenia Obchodných podmienok sa nebudú uplatňovať len v prípade, ak je v Zmluve dohodnuté inak (v zmysle § 273 ods. 2 Obchodného zákonníka) alebo ak je ich použitie v Zmluve výslovne vylúčené.
- Akýkoľvek odkaz v týchto Obchodných podmienkach na pojem „Obchodný zákonník“ je odkazom na zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
POJMY:
IFC MEDIA sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumie spoločnosť IFC MEDIA, s. r. o., so sídlom Gagarinova 10A, 821 05 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 45 299 862, registrovaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 61899/B, ktorá je zriaďovateľom internetovej stránky.
Internetovou stránkou IFC MEDIA sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumie internetová stránka prevádzkovaná IFCMEDIA, ktorou je https://www.istream.sk/ (ďalej len ako „internetová stránka“).
Reklamou/inzerciou alebo reklamnou kampaňou/kampaňou sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumejú reklamné formáty na internetovej stránke za účelom odprezentovania reklamnej informácie užívateľom internetovej stránky, s možnosťou interaktívneho prepojenia (kliknutím) na inú internetovú stránku.
Reklamným formátom (reklamným oznamom) sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumejú grafické, textové (napr. PR článok alebo natívna reklama), obrazové alebo zvukovo-obrazové informácie prezentujúce reklamnú informáciu adresovanú užívateľom.
Zadávateľom sa v zmysle týchto Obchodných podmienok rozumie objednávateľ reklamy na internetovej stránke, t.j. Zadávateľ reklamnej kampane a to buď fyzická alebo právnická osoba (t.j. priamy klient) alebo reklamná/mediálna agentúra, objednávajúca reklamný priestor na internetovej stránke pre svojich klientov.
II. ZADÁVANIE REKLAMY/INZERCIE
2.1 Objednávanie reklamy/inzercie
- Reklamná plocha na internetovej stránke sa poskytuje na základe písomnej uzatvorenej Zmluvy medzi IFC MEDIA a Zadávateľom v zmysle ustanovenia § 269 ods. 2 Obchodného zákonníka, ktorej súčasťou sú tieto Obchodné podmienky. Pred uzavretím Zmluvy je Zadávateľ povinný IFC MEDIA predložiť výpis z obchodného/živnostenského registra, nie starší ako 3 mesiace, resp. iný doklad oprávňujúci Zadávateľa k výkonu činnosti. V prípade, ak je Zadávateľom agentúra, je Zadávateľ povinný zároveň predložiť IFC MEDIA písomné poverenie agentúry vystavené klientom za účelom nákupu reklamného priestoru na internetovej stránke a doklad, že Zadávateľ má reklamnú činnosť, resp. sprostredkovanie predaja reklamy v predmete činnosti. V prípade, ak Zmluva nebude podpísaná osobou, ktorá je štatutárnym orgánom alebo osobou zapísanou v príslušnom registri, musí byť k Zmluve priložené písomné plnomocenstvo s úradne overeným podpisom, z ktorého vyplýva, že táto osoba bola splnomocnená Zadávateľom na uzavretie Zmluvy (realizovanie obchodu v zmysle týchto Obchodných podmienok).
- Na základe uzavretej Zmluvy, Zadávateľ následne realizuje zadávanie konkrétnych reklamných formátov prostredníctvom písomných objednávok, ktoré musia byť doručené IFC MEDIA najneskôr v lehote 14 pracovných dní pred začiatkom realizácie príslušnej reklamnej kampane.
- Objednávka Zadávateľa musí obsahovať nasledujúce informácie:
- a) v prípade právnickej osoby/fyzickej osoby podnikateľa požadujúcej reklamné plnenie – obchodné meno Zadávateľa vrátane mena, priezviska a funkcie osoby v spoločnosti Zadávateľa/ v prípade fyzickej osoby požadujúcej reklamné plnenie – meno, priezvisko
- b)v prípade právnickej osoby/fyzickej osoby podnikateľa požadujúcej reklamné plnenie – IČO, DIČ, IČ DPH Zadávateľa
- c)v prípade právnickej osoby/fyzickej osoby podnikateľa požadujúcej reklamné plnenie – sídlo/miesto podnikania Zadávateľa (fakturačná adresa Zadávateľa), poštovú adresu Zadávateľa v prípade, že je odlišná od fakturačnej adresy/ v prípade fyzickej osoby požadujúcej reklamné plnenie – adresu trvalého pobytu a informáciu o fakturačnej adrese ak je odlišná od adresy trvalého pobytu
- d)v prípade právnickej osoby požadujúcej reklamné plnenie alebo fyzickej osoby – podnikateľa – údaj o registrácii Zadávateľa v Obchodnom alebo Živnostenskom registri
- e)v prípade, ak je Zadávateľom agentúra, údaje o klientovi Zadávateľa, pre ktorého je objednávka zadávaná v rozsahu vyššie uvedených údajov. Zadávateľ je zároveň povinný predložiť IFC MEDIA písomné poverenie agentúry vystavené klientom za účelom nákupu reklamného priestoru na internetovej stránke za podmienky, že toto nebolo IFC MEDIA predložené pri podpise Zmluvy.
- f)kontakt (kontaktná osoba, telefón, fax, e-mail)
- g)špecifikácia reklamného produktu – technická špecifikácia v zmysle cenníka
- h)inzertné špecifikácie (objem inzercie, termín reklamnej kampane)
- i)dátum vystavenia, podpis Zadávateľa (v prípade, ak objednávka nebude podpísaná osobou, ktorá je štatutárnym orgánom alebo osobou zapísanou v príslušnom registri, musí byť k objednávke priložené písomné plnomocenstvo s úradne overeným podpisom, z ktorého vyplýva, že táto osoba bola splnomocnená Zadávateľom na podanie objednávky (realizovanie obchodu v zmysle týchto Obchodných podmienok).
- IFC MEDIA sa zaväzuje najneskôr do 3 pracovných dní od doručenia objednávky Zadávateľa prijatie objednávky písomne alebo elektronickou poštou potvrdiť alebo objednávku odmietnuť. Potvrdením IFC MEDIA sa objednávka stáva súčasťou Zmluvy a je pre zmluvné strany záväzná. Ak je objednávka neúplná alebo nezodpovedá požiadavkám IFC MEDIA, IFC MEDIA je oprávnená vrátiť ju Zadávateľovi a vyzvať ho na doplnenie v primeranej lehote. IFC MEDIA sa zaväzuje na základe predložených objednávok a v rámci kapacitných možnosti internetovej stránky IFC MEDIA realizovať inzerciu pre jednotlivých Zadávateľov.
- IFC MEDIA je oprávnená prijatú objednávku zrušiť (t.j. odstúpenie od Zmluvy z dôvodu jej podstatného porušenia bez akýchkoľvek sankčných postihov), ak po prijatí objednávky zistí, že došlo k naplneniu niektorej zo skutočností uvedených v čl. 2.3. ods. 1. týchto Obchodných podmienok pre ktoré si IFC MEDIA vyhradzuje právo odmietnuť, pozastaviť a/alebo zrušiť zverejnenie reklamného formátu, alebo ak by plnením objednávky mohlo dôjsť k naplneniu niektorej zo skutočností uvedených v čl. 2.3. ods. 1. týchto Obchodných podmienok, pre ktoré si IFC MEDIA vyhradzuje právo odmietnuť, pozastaviť a/alebo zrušiť zverejnenie reklamného formátu.
2.2 Práva, povinnosti a zodpovednosť Zadávateľa
- Zadávateľ nesie plnú zodpovednosť za kvalitu, formálnu i obsahovú stránku reklamného formátu umiestňovaného na internetovej stránky IFC MEDIA. V prípade, že reklamným formátom je PR článok, tak tento musí byť označený spôsobom, aby bol rozoznateľný pre priemerného užívateľa ako advertorial alebo natívny článok.
- Zadávateľ udeľuje IFC MEDIA s účinnosťou ku dňu dodania reklamných podkladov (viď čl. 2.4) súhlas so šírením daného reklamného formátu prostredníctvom internetovej stránky IFC MEDIA v rámci celosvetovej počítačovej siete internet.
- Zadávateľ prehlasuje, že získal všetky potrebné súhlasy na použitie reklamného formátu (šírenie prostredníctvom internetu) od akýchkoľvek tretích osôb zúčastnených na jeho výrobe, finančne (jednorazovo) vysporiadal všetky práva k nehmotným statkom v súvislosti s použitím reklamného formátu tak, aby IFC MEDIA nebola takýmto vysporiadaním a to ani v budúcnosti dotknutá.
- Zadávateľ prehlasuje, že je subjektom oprávneným k výkonu všetkých potrebných práv k reklamnému formátu, ktorý bude umiestnený na internetovej stránky IFC MEDIA, najmä že je oprávnený vykonávať prípadné majetkové autorské práva k príslušnému reklamnému formátu a je oprávneným k využívaniu prípadných ochranných známok alebo iných prvkov, ktoré sú predmetom ochrany priemyselného alebo duševného vlastníctva v reklamných formátoch obsiahnutých, a potvrdzuje, že neporušuje práva žiadnej inej tretej osoby vrátane práva na ochranu proti nekalej súťaži, všeobecného osobnostného práva, autorského práva a práva súvisiaceho s autorským právom, práva na označenie, ochrany a pod. Na vyžiadanie IFC MEDIA je Zadávateľ povinný bezodkladne preukázať a doložiť skutočnosti týkajúce sa oprávnenia Zadávateľa vykonávať majetkové autorské práva k reklamnému formátu.
- Zadávateľ zodpovedá za obsahovú stránku dodaného reklamného formátu a v tej súvislosti sa zaväzuje dodať reklamný formát vyhotovený v súlade s právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky najmä zákonom č. 147/2001 Z.z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov, č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 264/2022 Z.z. o mediálnych službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o mediálnych službách), zákona č. 185/2015 Z.z. Autorského zákona, zákona č. 270/1995 Z.z. o štátnom jazyku, Obchodným zákonníkom, zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, Ústavou SR a pod.
- Zadávateľ sa zároveň zaväzuje dodať reklamný formát v súlade s technickými požiadavkami IFC MEDIA na zverejnenie reklamného formátu na internete a v súlade s dobrými mravmi, resp. pravidlami poctivého obchodného styku. V prípade uplatnenia finančných nárokov tretích osôb voči IFC MEDIA z dôvodu rozporu reklamného formátu s vyššie uvedeným, sa Zadávateľ zaväzuje uhradiť IFC MEDIA náhradu vzniknutej škody predstavujúcej uplatnený finančný nárok vrátane nákladov spojených s uplatňovaním takéhoto nároku.
- V prípade nepravdivosti ktoréhokoľvek z vyššie uvedených prehlásení v tomto článku je Zadávateľ povinný IFC MEDIA pozbaviť všetkých nárokov akejkoľvek povahy, ktoré by voči IFC MEDIA uplatňovali tretie osoby v súvislosti s umiestnením reklamného formátu na internetovej stránke. Pri uplatňovaní nárokov v súvislosti s ustanoveniami o súťažnom práve, práve na ochranu proti nekalej súťaži, všeobecných osobnostných práv, autorských práv a práv súvisiacich s autorským právom, priemyselných práv a práv na označenie sa Zadávateľ zároveň zaväzuje nahradiť IFC MEDIA všetky náklady, ktoré vzniknú s uplatňovaním nárokov tretích osôb. Týmto nie je dotknutý nárok IFC MEDIA na náhradu škody.
2.3 Práva, povinnosti a zodpovednosť IFC MEDIA
- IFC MEDIA si vyhradzuje právo odmietnuť, pozastaviť a/alebo zrušiť zverejnenie reklamného formátu pokiaľ:
- a)mu jeho prevádzkové možnosti neumožňujú riadne umiestnenie reklamného formátu podľa požiadaviek Zadávateľa,
- b)by umiestnenie reklamného formátu uvedeného v objednávke Zadávateľa bolo v rozpore s obchodnými záujmami IFC MEDIA alebo týmito Obchodnými podmienkami,
- c)nosič reklamného formátu nie je v súlade s technickými požiadavkami IFC MEDIA na zverejnenie reklamného formátu na internete,
- d)reklamný formát je v rozpore s právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky,
- e)reklamný formát je v rozpore s dobrými mravmi, zásadami poctivého obchodného styku, etickými pravidlami a/alebo ohrozuje verejný poriadok,
- f)reklamný formát svojou kvalitou, formou alebo obsahom nezodpovedá oprávneným záujmom IFC MEDIA, alebo môže svojim spôsobom zasiahnuť do práv alebo oprávnených záujmov tretích osôb alebo uviesť priemerného užívateľa do omylu o podstate informácie,
- g)reklamný formát predstavuje reklamu priameho konkurenta IFC MEDIA alebo reklamu produktu konkurujúceho produktom (službám) IFC MEDIA,
- h)Zadávateľ je v omeškaní s uhradením ceny za spracovanie/zverejnenie reklamných formátov umiestnených na internetovej stránke,
- i)voči Zadávateľovi bolo začaté trestné stíhanie,
- j)na majetok Zadávateľa bol vyhlásený konkurz alebo povolená reštrukturalizácia alebo bol zamietnutý návrh na vyhlásenie konkurzu pre nedostatok majetku Zadávateľa,
- k)Zadávateľ vstúpil do likvidácie,
- l)jeho zverejnením by mohlo dôjsť k možnému postihu IFC MEDIA zo strany tretích osôb ako majitelia práv, orgány štátnej správy, osoby dotknuté nekalosúťažným konaním a pod..
- V prípade výskytu akejkoľvek skutočnosti, oprávňujúcej IFC MEDIA odmietnuť zverejnenie reklamného formátu a/alebo oprávňujúce takýto reklamný formát pozastaviť či ukončiť, bude o tom IFC MEDIA informovať Zadávateľa bez zbytočného odkladu.
- V prípade, ak nastane niektorá zo skutočností uvedených v čl. 2.3. ods. 1. v písm. b) až g) týchto Obchodných podmienok a nápravu je možné dosiahnuť výmenou reklamného formátu, vyzve IFC MEDIA Zadávateľa na dodanie upraveného alebo náhradného reklamného formátu. V prípade, ak nastane niektorá zo skutočností uvedených v čl. 2.3. ods. 1. v písm. b) až g) týchto Obchodných podmienok v lehote kratšej ako 2 pracovné dni pred dohodnutým začiatkom umiestnenia reklamného formátu na internetovej stránke alebo v prípade ak Zadávateľ v stanovenej lehote nedodá upravený alebo náhradný reklamný formát, považuje sa takéto konanie za podstatné porušenie Zmluvy zo strany Zadávateľa, pričom IFC MEDIA má v takomto prípade právo reklamný formát neumiestniť na internetovej stránke a právo na zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 100% dohodnutej ceny (ceny za umiestnenie uvedeného reklamného formátu na internetovej stránke). IFC MEDIA je z dôvodu podstatného porušenia zmluvnej povinnosti Zadávateľa podľa predchádzajúcej vety oprávnená odstúpiť od Zmluvy bez akýchkoľvek sankčných postihov zo strany Zadávateľa s účinnosťou ku dňu doručenia písomného oznámenia o odstúpení od Zmluvy Zadávateľovi. Tým nie je dotknutý nárok IFC MEDIA na náhradu škody, resp. škody presahujúcej zmluvnú pokutu.
- S odvolaním sa na ustanovenie § 379 Obchodného zákonníka a s ohľadom na všetky okolnosti súvisiace s uzatvorením Zmluvy IFC MEDIA konštatuje, že celková predvídateľná skutočná škoda, ktorá by mohla vzniknúť, neprekročí v prípade porušenia na strane IFC MEDIA čiastky za nerealizovanú reklamu. IFC MEDIA vylučuje zodpovednosť za akékoľvek straty, výdavky, pohľadávky, zvláštne, nepriame, náhodné, následné alebo exemplárne škody, vrátane, ale bez obmedzenia škody ušlého zisku, straty klientov alebo goodwill, vznikajúce akýmkoľvek spôsobom.
- IFC MEDIA nezodpovedá za nedodržanie alebo oneskorené plnenie záväzkov podľa Zmluvy, najmä v dôsledku vyššej moci a okolností vylučujúcich zodpovednosť, porúch spojových služieb, technických porúch vysielania, zlyhania alebo nedostatku elektrickej energie, dodržiavania zákonných predpisov alebo licenčných podmienok, vrátane dodržiavania zákonných povinností akou je poskytovanie informácií verejnosti, zamestnaneckých sporov alebo iných udalostí.
2.4 Podklady a materiály k realizácii reklamy/inzercie
- Všetky reklamné podklady a ďalšie náležitosti reklamného formátu, ktoré majú byť prezentované na internetovej stránke v súlade s objednávkou Zadávateľa, musí Zadávateľ poskytnúť IFC MEDIA najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa doručenia písomného potvrdenia objednávky zo strany IFC MEDIA. Grafické reklamné prvky prijímané IFC MEDIA pre internetovú reklamu musia spĺňať podmienky technickej špecifikácie uvedené v cenníku IFC MEDIA.
- Všetky špecifikácie výroby reklamných formátov umiestňovaných na internetovej stránke sú definované v odkaze na IFC MEDIA uvedenom na internetovej adrese (URL) https://www.istream.sk/ v cenníku reklamných formátov pre internet. V prípade že reklamné formáty nespĺňajú vyššie uvedené kritéria, IFC MEDIA nie je povinná ich prijať a neručí za ich riadne uverejnenie.
- Skutočnosti o nevhodnosti reklamných formátov z akéhokoľvek z vyššie uvedených dôvodov oznámi IFC MEDIA Zadávateľovi bez zbytočného odkladu po dni prijatia takých reklamných formátov.
2.5 Zmeny v reklamných kampaniach
Všetky podklady k zmene v už objednanej a IFC MEDIA potvrdenej reklamnej kampani musí Zadávateľ poskytnúť písomne najneskôr jeden (1) pracovný deň pred dátumom pripravovanej zmeny, v opačnom prípade IFC MEDIA nezodpovedá za včasnú zmenu objednávky a reklamnej kampane. V prípade, že zmenená reklamná kampaň nie je v rozpore s týmito Obchodnými podmienkami, bude takáto reklamná kampaň IFC MEDIA realizovaná v najbližšom možnom termíne, ak nebolo zmluvnými stranami dohodnuté inak.
2.6 Služby realizácie kampaní
Písomnosti doručované pri plnení služieb realizácie kampaní sa doručujú osobne, doporučenou poštou alebo prostredníctvom e-mailovej správy doručenej na adresu kontaktnej osoby Zadávateľa. Zadávateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že odmena za realizáciu kampaní je zahrnutá v cene fakturovaného plnenia vypočítaného po realizácií kampane, a to vo výške 10% z uvedenej ceny.
III. ODMENA, PLATOBNÉ A FAKTURAČNÉ PODMIENKY
3.1 Odmena
- Za služby poskytnuté IFC MEDIA podľa Zmluvy, sa Zadávateľ zaväzuje uhradiť IFC MEDIA dohodnutú odmenu na základe platného cenníka IFC MEDIA pre uvedené obdobie, zverejneného na internetovej stránke.
- Ceny v cenníku IFC MEDIA sú uvedené bez DPH a budú pri fakturácii IFC MEDIA navýšené o sadzbu DPH v zmysle platných právnych predpisov. V prípade, že IFC MEDIA bude uvedené služby fakturovať zdaniteľnej osobe (podnikateľovi, či už platcovi DPH alebo neplatcovi DPH) do EÚ, uvedené služby bude fakturovať bez DPH, ale iba v prípade, že si ich Zadávateľ objedná pod IČ DPH pridelených v krajine svojho daňového domicilu.
3.2 Fakturácia a platobné podmienky
- Podkladom pre úhradu ceny za reklamu je faktúra vystavená IFC MEDIA. Faktúra bude vystavená a platba realizovaná v eurách, pokiaľ nie je Zmluve dohodnutá iná mena.
- Faktúry vystavuje IFC MEDIA spravidla mesačne. Zadávateľ je povinný každú faktúru uhradiť v lehote 21 dní od dátumu jej vystavenia, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli v Zmluve inak. V prípade omeškania Zadávateľa s úhradou splatnej ceny má IFC MEDIA právo uplatniť si u Zadávateľa a Zadávateľ je povinný zaplatiť úrok z omeškania vo výške 0,06 % z dlžnej čiastky za každý aj začatý deň omeškania. Písomné pripomienky k fakturácii je Zadávateľ povinný predložiť IFC MEDIA do 5 dní odo dňa doručenia faktúry, v opačnom prípade považuje IFC MEDIA faktúru zo strany Zadávateľa za akceptovanú.
- IFC MEDIA je oprávnená pred začatím realizácie inzercie požadovať od Zadávateľa platbu vopred. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, Zadávateľ je povinný uhradiť zmluvne dohodnutú cenu inzercie vopred, najneskôr 1 pracovný deň pred začiatkom realizácie inzercie. Na základe prijatej zálohy IFC MEDIA vystaví daňový doklad z prijatej platby. V prípade, že Zadávateľ neuhradí cenu inzercie v lehote v zmysle tohto bodu, takéto konanie sa považuje za podstatné porušenie Zmluvy zo strany Zadávateľa s právom IFC MEDIA odstúpiť od Zmluvy. Týmto nie je dotknutý nárok IFC MEDIA na náhradu škody.
- IFC MEDIA má právo ukončiť realizáciu inzercie a odstúpiť od konkrétnej Zmluvy aj v prípade, ak Zadávateľ neplní svoje finančné alebo iné zmluvné záväzky, ktoré má voči IFC MEDIA a to aj na základe iného zmluvného vzťahu uzavretého s IFC MEDIA. V takomto prípade IFC MEDIA vyzve Zadávateľa na nápravu a pokiaľ ani v primeranej lehote poskytnutej mu na splnenie záväzkov nápravu neuskutoční, IFC MEDIA je oprávnená od Zmluvy odstúpiť. Odstúpenie je účinné dňom uplynutia poskytnutej lehoty. Zadávateľ je však povinný uhradiť IFC MEDIA splatné čiastky spoločne s náhradou škody a dodatočnými výdajmi IFC MEDIA v dôsledku ukončenia realizácie inzercie.
- Za deň úhrady faktúry sa považuje deň pripísania dlžnej sumy v prospech bankového účtu IFC MEDIA.
- Všetky bankové výdavky a poplatky korešpondenčných bánk a banky Zadávateľa hradí Zadávateľ.
3.3 Minimálna suma objednávky
Objednávka Zadávateľa musí byť vystavená minimálne na sumu 100,- EUR bez DPH (slovom: jednosto eur).
IV. UKONČENIE ZMLUVY A ZRUŠENIE REKLAMNEJ KAMPANE
- Zadávateľ je oprávnený od Zmluvy odstúpiť výlučne zo zákonom stanovených dôvodov v súlade s ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení. Odstúpenie od Zmluvy sa musí realizovať písomnou formou a je účinné dňom doručenia písomného oznámenia o odstúpení IFC MEDIA.
- Pokiaľ inzercia ešte nebola realizovaná alebo jej realizácia nezačala, je Zadávateľ oprávnený jednostranne zrušiť zadanú reklamnú kampaň na základe objednávky zaplatením odstupného. V prípade, ak Zadávateľ využije svoje oprávnenie jednostranne zrušiť objednávku v lehote kratšej ako:
- a) 15 pracovných dní pred plánovaným začatím reklamnej kampane, je Zadávateľ povinný zaplatiť IFC MEDIA odstupné vo výške 50% z ceny objednanej reklamnej kampane.
- b) 10 pracovných dní pred plánovaným začatím reklamnej kampane, je Zadávateľ povinný zaplatiť IFC MEDIA odstupné vo výške 75% z ceny objednanej reklamnej kampane.
- c) 5 pracovných dní a menej pred plánovaným začatím reklamnej kampane, je Zadávateľ povinný zaplatiť IFC MEDIA odstupné vo výške 100% z ceny objednanej reklamnej kampane.
- IFC MEDIA písomne potvrdí Zadávateľovi zrušenie reklamnej kampane. Tento dokument bude slúžiť aj ako podklad v súvislosti s prípadnými spormi ohľadne fakturácie odstupného.
V. ŠTATISTIKA
IFC MEDIA negarantuje Zadávateľovi počet návštevníkov internetovej stránky, ani štruktúru návštevníkov internetovej stránky. Ku každej reklamnej kampani IFC MEDIA generuje štatistiku, ktorá je Zadávateľovi prístupná bezodplatne, pokiaľ o to Zadávateľ písomne požiada. Užívateľské meno a heslo Zadávateľ obdrží emailom od IFC MEDIA po realizácii reklamnej kampane. Štatistika poskytuje údaje on-line. Pre účel prípadnej reklamácie sú záväzné výlučne hodnoty počtu impresií (t. j. zobrazenia).
VI. REKLAMÁCIE
V prípade, ak po dobu dlhšiu ako 10 hodín v priebehu kalendárneho dňa je internetová stránka, na ktorej je realizovaná reklama Zadávateľa nefunkčná, má Zadávateľ nárok na primeranú zľavu z ceny za poskytnuté služby alebo poskytnutie náhradnej reklamnej kampane za podmienky včasnej reklamácie (včasnou reklamáciou sa rozumie reklamácia v písomnej forme doručená IFC MEDIA v lehote do 14 dní odo dňa kedy Zadávateľ zistil alebo mohol zistiť chybu). Voľba medzi uvedenými nárokmi prináleží Zadávateľovi, len ak ich písomne oznámi IFC MEDIA v zaslanom písomnom oznámení – reklamácii. Uplatnený nárok nemôže Zadávateľ meniť bez súhlasu IFC MEDIA. Vyššie uvedené sa nevzťahuje na časový interval, v ktorom sú reklamné formáty Zadávateľa automaticky zobrazované reklamným systémom podľa objednaného objemu inzercie. Výkyvy v návštevnosti internetovej stránky nezakladajú nárok na uplatnenie reklamácie zo strany Zadávateľa.
VII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Tieto Obchodné podmienky, Zmluva vrátane relevantných príloh a objednávka obsahujú celkovú, úplnú a vzájomnú dohodu IFC MEDIA a Zadávateľa ohľadne plnenia obsiahnutého v Zmluve a objednávke.
- Tieto Obchodné podmienky, Zmluva a vzťahy zo Zmluvy vyplývajúce alebo so Zmluvou súvisiace boli uzavreté v súlade s príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v platnom znení a zákona č. 264/2022 Z.z. o mediálnych službách a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o mediálnych službách) a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky. Všetky vzťahy týmito Obchodnými podmienkami neupravené sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky. Na základe dohody IFC MEDIA a Zadávateľa v zmysle § 262 Obchodného zákonníka sa záväzkový vzťah založený Zmluvou spravuje ustanoveniami Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.
- Zmluvné strany sa zaväzujú neposkytovať akékoľvek údaje a informácie týkajúce sa druhej zmluvnej strany o ktorých sa dozvedeli v rámci spolupráce na základe alebo v súvislosti so Zmluvou, akejkoľvek tretej osobe. Poskytnuté informácie predstavujú predmet obchodného tajomstva a podľa toho požívajú aj náležitú ochranu v zmysle platných právnych predpisov.
- V prípade rozporu medzi ustanoveniami Zmluvy a týmito Obchodnými podmienkami, majú prednosť ustanovenia Zmluvy.
- IFC MEDIA a Zadávateľ sa dohodli na nasledovných podmienkach doručovania písomností pre účely Zmluvy: Ak nie je možné adresátovi doručiť zásielku zaslanú poštou na adresu sídla, alebo na inú adresu oznámenú druhej zmluvnej strane, písomnosť sa považuje za doručenú tretí deň po jej odoslaní, ak sa nepreukáže iný termín jej doručenia, a to aj v prípade, ak sa adresát o tom nedozvie. Ak adresát bezdôvodne odoprie zásielku prijať, je zásielka doručená dňom, keď jej prijatie bolo odmietnuté.
- Všetky spory, ktoré vzniknú z tejto Zmluvy (vrátane Zmlúv s medzinárodným prvkom) a Obchodných podmienok, vrátane sporov o jej platnosť, výklad alebo zrušenie, budú riešené príslušnými súdmi SR.
- Meniť a dopĺňať Obchodné podmienky je možné výlučne na základe dohody strán, vo forme ustanovení Zmluvy alebo dodatku k Zmluve, ktorej súčasťou sú Obchodné podmienky.
- Ak niektoré ustanovenie Obchodných podmienok je alebo sa v budúcnosti stane neplatným, ostatné ustanovenia Zmluvných podmienok ostávajú v platnosti v plnom rozsahu.
- Aplikácia všeobecných obchodných podmienok Zadávateľa alebo akýchkoľvek iných všeobecných obchodných podmienok je týmto výslovne vylúčená, pokiaľ sa IFC MEDIA a Zadávateľ písomne nedohodnú inak.
- Zadávateľ si tieto Obchodné podmienky prečítal, je s nimi uzrozumený a prehlasuje, že ich bude dodržiavať. Zadávateľ súhlasí s výškou poplatkov a sankcií uvedených v týchto Obchodných podmienkach a potvrdzuje, že nie sú z jeho hľadiska v rozpore s dobrými mravmi.
Tieto Obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.03.2025.