Obrovský návrat známej odevnej českej značky. Chce sa presadiť aj v zahraničí

Reklama
Snímka na predajňu Pietro Filipi. Zdroj: X/ragazzo di periferia

Česká odevná značka Pietro Filipi, za ktorou stál skrachovaný podnikateľ Michal Mička, stojí pred reštartom podnikania. Značku teraz od investičnej skupiny KARA Trutnov Natland kúpila spoločnosť DaniDarx, ktorá vlastní e-shop Trenýrkárna.cz, s podporou investičného partnera SPM. Strany sa dohodli, že cenu transakcie nezverejnia. Avšak majitelia už teraz prezradili, že plánujú expanziu do zahraničia vrátane Slovenska. Informuje o tom portál idnes.cz.

Pred niekoľkými rokmi značku Pietro Filipi kúpila skupina C2H podnikateľa Michala Mičku. Ten chcel značku priblížiť širokým masám a zmodernizovať ju, čo súviselo najmä s predajom cez internet. Kvôli mnohým súbežným situáciám počas koronavírusovej krízy sa však spoločnosť dostala do insolvenčného konania.

Podnikateľ v módnom biznise Michal Mička potom na seba koncom apríla 2021 podal insolvenčný návrh spolu s návrhom na konkurz, v ktorom vyčíslil svoje osobné dlhy na minimálne 120 miliónov Kč. Okrem značky Pietro Filipi vlastnil holding C2H aj trutnovskú značku KARA. Obe značky počas pandémie zachránila finančná skupina Natland.

Získala ich v dražbe, ktorú zorganizoval správca konkurznej podstaty. Následne sa vlastníkom známok stala spoločnosť KARA, ktorej nový obchodný príbeh začala Natland v spolupráci s pôvodným majiteľom Zdeňkom Rinthe.

Spoločnosť KARA, tradičný výrobca a predajca českých kožušinových výrobkov, sa opäť etablovala na maloobchodnom trhu.

„KARA sa dokázala spamätať a po krachu Pietra Filipiho sme chceli zachrániť aspoň značku, ktorá mala svoju hodnotu. Zároveň sme chceli dať príležitosť a nápady mladým kreatívcom, ako takúto značku ďalej spravovať,“ hovorí Tomáš Raška, zakladateľ a väčšinový majiteľ spoločnosti Natland, do ktorej portfólia patrí aj KARA.

„Nebolo úplne v mojich silách zásadne a podstatne oživiť značku KARA a zároveň od základov prebudovať značku Pietro Filipi,“ hovorí Zdeněk Rinth, šéf spoločnosti KARA, a dodáva, že po dlhých diskusiách postupne dospeli k záveru, že značku musia zveriť do profesionálnych rúk a najlepšie s českým pôvodom.

„Po niekoľkých diskusiách a pomerne veľkom záujme z trhu nás oslovila vízia skupiny DaniDarx, ktorá už mala v minulosti skúsenosti s reštartom inej značky. V záverečných kolách výberového konania sa nám zdali byť ideálnym partnerom, ktorý by dokázal značku ďalej rozvíjať,“ vysvetľuje Rinth.

Značka v českých rukách

Trenýrkárna.cz, najväčší domáci e-shop s pánskou spodnou bielizňou patriaci pod DaniDarx, zaznamenal v posledných rokoch výrazný rast.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie