fbpx

Obľúbený predajca kozmetiky vyhlásil bankrot. Slováci ho milovali, výrobky vraj spôsobovali rakovinu

Ilustračná fotografia. Zdroj: Unsplash/ Laura Chouette, Freepik

Celosvetový kozmetický gigant v časoch najväčšej slávy predával štyri rúže za sekundu. Dnes tento produkt prispel k jeho úpadku. Stovky zákazníkov v žalobách tvrdia, že jeho výrobky obsahovali azbest, ktorý im spôsobil rakovinu. Spoločnosť ale tieto obvinenia neustále popiera. Napriek tomu majiteľ spoločnosti tento týždeň vyhlásil bankrot. Informuje o tom portál telegraph.co.uk.

Mnoho zákazníkov obvinilo spoločnosť z toho, že v produktoch sa nachádza nebezpečný azbest, ktorý spôsobuje rakovinu. Kozmetický gigant obvinenia odmieta. Avon tvrdí, že v produktoch „používa iba mastenec kozmetickej kvality, ktorý bol testovaný na potvrdenie, že neobsahuje azbest“. Medzinárodný obchod, ktorý sa týka aj Európy, by mal prebiehať naďalej, bankrot sa ho totiž netýka, píše The Wall Street Journal.

Stratil sa v ére internetu

Firma Avon bola kedysi jednou z troch najlepších kozmetických značiek v Spojených štátoch. Dnes má problém udržať si podiel na trhu, na ktorý vstupuje čoraz viac menších kozmetických spoločností. Podomový predaj, na ktorom Avon vybudoval svoje impérium, stratil v ére smartfónov a online nákupov svoje čaro.

Zakladateľ firmy David H. McConnell si v začiatkoch len sotva mohol predstaviť, že budúcnosť kozmetického sveta budú formovať tutoriály na TikToku a influenceri, ktorí predávajú vlastné línie produktov.

Pôvodne bol určený pre ženy, ktoré doma čakali na návrat manželov z práce. Podomové predavačky kozmetiky unudeným klientkam ponúkali nielen svoje vedomosti a spoločnosť, ale aj malý darček k nákupu. Podľa expertov ich možno považovať za prvé influencerky. Prístup Avonu bol na 19. storočie veľmi moderný, a tak sa nemožno čudovať, že popularita značky v tomto období raketovo stúpala.

Dnes sa staršie firmy vrátane Avonu márne snažia držať krok s inováciami a trendmi, ktoré určujú novšie značky. Z hľadiska udržania priazne zákazníkov sú podľa analytičky Shiyan Zeringovej v značnej nevýhode.

Veľkým kameňom úrazu je aj fakt, že v priebehu posledných rokov neprišla značka so žiadnou prelomovou novinkou, ktorou by zákazníkov ohúrila. Okrem toho sa Avonu už dlho nepodarilo vytvoriť produkt, ktorý by bol taký výnimočný, že by o ňom hovoril celý internet. Ani jeho aktivita na sociálnych sieťach nie je práve najlepšia.

„Značka sa o oživenie pokúsila rôznymi spôsobmi, no vždy pôsobila staromódne,“ dodala kozmetická poradkyňa a novinárka Anita Bhagwandasová.

Vizážistka Ruby Hammerová si myslí, že by firme pomohlo, keby sa aspoň trochu inšpirovala mladými značkami. Na obaly vzoriek by mohla napríklad pridať QR kód, ktorý záujemcov presmeruje na video o produkte. Zlým nápadom by nebolo vymeniť organizáciu podujatí za vysielanie živých prenosov na sociálnych sieťach.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie