Spoločnosť UPC, ktorá je popredným poskytovateľom televíznych služieb, na svojich stránkach avizuje zdražovanie. Platiť má už od jesene tohto roku. Ide o úpravu ceny za TV služby.
Konkrétne pôjde o mesačné navýšenie o jedno euro. Ako dôvod spoločnosť uvádza výrazný rast poplatkov vysielateľovi TV Markíza za zaradenie jeho staníc v programovej ponuke a za možnosť sledovať jeho stanice v TV archíve.
Operátorovi tak, podľa jeho vyjadrenie, nezostáva nič iné než premietnuť toto zvýšenie do ceny za televízne služby. Rast poplatkov za TV archív tak automaticky zmení cenu za TV služby.
UPC poukazuje na televíziu
Všetci slovenskí operátori, UPC nevynímajúc, platia televízii Markíza poplatok za to, že majú v ponuke jej stanice.
„Od 1. júla vysielateľovi platíme výrazne vyššiu cenu tak za tzv. lineárne služby, ale aj za to, že si diváci môžu relácie Markízy, Doma či Dajto pozrieť aj z archívu, kedykoľvek až 7 dní spätne. Vysielateľ TV Markíza pred rokom výrazne zvýšil cenu za lineárne služby a teraz o niekoľko desiatok percent zvýšil aj cenu za možnosť sledovať stanice z archívu. Práve toto zvýšenie nás núti zvýšiť cenu za TV služby,“ uvádza na svojom webovej stránke UPC.
Operátor bude svojich zákazníkov o úprave ceny informovať v nadchádzajúcich týždňoch. V prípade, že klienti so zmenou nesúhlasia a majú zmluvne viazané služby na nejaký čas, môžu odstúpiť od zmluvy bez sankcií. Je vhodné predtým kontaktovať infolinku alebo prísť na pobočku.
Markíza sa bráni
K zdražovaniu sa vyjadrila i samotná TV Markíza. „Ceny za šírenie našich služieb sú dlhodobo pod európskym trhovým priemerom, pričom už niekoľko rokov priebežne so všetkými operátormi komunikujeme o ich postupnom zvyšovaní. Poplatky za naše služby vychádzajú z ich hodnoty a partnerov upozorňujeme na postupné zvyšovanie cien. Zároveň im poskytujeme možnosť uzatvárať s nami dlhodobé kontrakty a pripraviť pre ich zákazníkov balíčky a služby, ktoré je možné ponúkať na dlhšie obdobie,” uviedla televízia pre Hospodárske noviny.
“Vždy sa snažíme o férovú dohodu a všetkým operátorom ponúkame transparentné podmienky. Momentálne (od júla) nastane len symbolické zdraženie za živé vysielanie, ktoré sme vzájomne dohodli pred rokom (leto 2023). Avizované navýšenie zo strany operátora zároveň automaticky nepredstavuje aj ten istý príjem na strane vysielateľa. Tvorba ceny pre konečného diváka je vecou obchodnej stratégie operátora,“ dodala na záver televízia.