Obchodný reťazec Lidl predstavil novinku týkajúcu sa jedného z jeho pravidelných akciových letákov. Touto zmenou sa spojil s Kauflandom, s ktorým zdieľa materskú spoločnosť.
Letáky sú neodmysliteľnou súčasťou obchodných reťazcov, pretože im slúžia na prilákanie zákazníkov prostredníctvom rôznych zliav a akcií. V posledných rokoch sa ich význam ešte zvýšil, najmä počas inflačnej krízy, keď sa ľudia snažia čo najviac ušetriť na svojich nákupoch, informuje o tom portál tvnoviny.sk.
Akciové letáky sa zvyčajne vydávajú raz týždenne, pričom niektoré reťazce ich dopĺňajú aj o špeciálne zľavy na niekoľko dní. Napríklad Kaufland vydáva svoj týždenný leták vo štvrtok, pričom obsahuje aj zľavy, ktoré začínajú platiť až od nedele.
Iba raz v týždni
Lidl sa prispôsobil tejto tendencii a zrušil svoj štvrtkový doplnkový leták, ktorý sa teraz stal súčasťou celotýždenného letáku, ktorý začína platiť v pondelok.
Reťazec Lidl už dlhšiu dobu preferuje digitálne letáky. „Naše letáky posielame prostredníctvom e-mailových newsletterov, cez WhatsApp, sú k dispozícii v našich mobilných aplikáciách a propagujeme ich aj na sociálnych sieťach a na našej webovej stránke,“ povedala Maštalircová.
Rovnaké rozhodnutie prijalo aj Tesco na začiatku minulého roka.
„Od januára prestaneme distribuovať promočné letáky v papierovej forme do domácností, čím ročne ušetríme 1 700 ton papiera. Zákazníci nájdu posledný papierový leták vo svojich schránkach v prvom januárovom týždni. Chceme ich motivovať k registrácii v našej aplikácii Clubcard, ktorá im umožní získať prispôsobené výhodné ponuky,“ uviedla vtedy Diana Golanová, marketingová riaditeľka Tesca na Slovensku.
Konkurenčné obchodné reťazce stále ponúkajú aj papierovú verziu svojich akciových letákov.