Goldman Sachs v júni uviedla, že očakáva, že spoločnosť Temu vygeneruje v roku 2024 hrubú hodnotu zisku vo výške 45 miliárd dolárov, teda celkovú hodnotu tovaru predaného na jej platforme, oproti 18 miliardám dolárov v minulom roku a približne 300 miliónom dolárov v roku 2022.
Ivy Yang, čínska technologická analytička a zakladateľka poradenskej firmy Wavelet Strategy, uviedla, že robustná expanzia spoločnosti Temu vytvorila „nerovnováhu“ stimulov. Spotrebitelia chcú lepšie a lacnejšie tovary rýchlejšie, zatiaľ čo predajcovia chcú predávať viac s vyššími maržami a Temu chce vidieť narastajúce príjmy, aby ospravedlnila svoje masívne marketingové investície.
„Nespokojnosť už nejaký čas vládne a konečne dosiahla bod zlomu. Predajcovia toho majú dosť,“ povedala. „Hnevá ich nedostatok transparentnosti a komunikácie ohľadom vysokých pokút… a zdrvujúca realita, že je takmer nemožné zarobiť na predaji na Temu.“
Predajca Peng, ktorý na platforme predáva dámske oblečenie, dva týždne predtým, ako zrušil svoj internetový obchod, pre CNN povedal, že pokuty sťažili obrat a zisk. CNN neuvádza celé mená kvôli obavám z odplaty zo strany miestnych úradov.
Spoločnosť spochybnila túto charakteristiku a uviedla, že väčšina obchodníkov na platforme zažíva úspech a profituje zo zvýšeného predaja a pozitívnej spätnej väzby od zákazníkov. „Hoci sú sankcie nevyhnutné na udržanie vysokokvalitného trhu, zaviazali sme sa k spravodlivému presadzovaniu a riešeniu sporov,“ uviedol hovorca Temu.