Obľúbený internetový obchod Slovákov sa topí v problémoch: Pokuty a zastavené platby

Reklama
Temu čelil protestom zo strany obchodníkov pre vysoké pokuty a zadržiavanie platieb. Zdroj: ZDNET; CNN

Jeden z nich, ktorý predáva tovar pre domácnosť, navyše tvrdil, že platforma tiež údajne zmrazila približne dva milióny jüanov (253 000 eur) v dokončených predajoch, ktoré chcela stiahnuť, aby zaplatila mzdy a ďalšie náklady na prevádzku svojho podnikania. Obchodník povedal, že ho Temu informoval, že jeho produkty „porušili pravidlá“, ale že nerozumie tomu, ako. „Teraz som naozaj zúfalý. Myslím, že prídem o rodinu a podnikanie. Naozaj ľutujem pripojenie k platforme,” povedal v rozhovore.

Spoločnosť Temu má mať podľa informácií CNN na účte zablokované takmer 2 milióny jüanov, v prepočte asi 256-tisíc eur. Hovorca Temu nesúhlasil s rozsahom protestu a povedal, že v Guangzhou sa zhromaždil „tucet predajcov“, väčšinou predajcov oblečenia, ktorí tiež pôsobia v konkurenčnom Sheine. „Neboli spokojní s tým, ako spoločnosť Temu riešila popredajné problémy súvisiace s kvalitou a zhodou ich produktov, pričom spochybňovali sumu v hodnote niekoľkých miliónov juanov,“ povedal hovorca a dodal, že predajcovia odmietli riešiť spory prostredníctvom bežnej arbitráže a právnych predpisov. „Situácia je stabilná a spoločnosť aktívne spolupracuje s obchodníkmi na nájdení riešenia,“ uviedol hovorca.

So sloganom „nakupujte ako miliardár“ sa spoločnosť Temu v našich končinách na trhu nachádza od septembra 2022. Rýchlo si však vybudovala fanúšikovskú základňu s produktmi, ako sú plavky za 5€ a zastrihávače obočia za 90 centov. O niekoľko mesiacov neskôr na seba opäť stiahol pozornosť, keď sa reklama na tento obchod objavila počas polčasu na Super Bowle.

Od svojho uvedenia na trh bola aplikácia Temu stiahnutá viac ako 600 miliónov krát, podľa spoločnosti Sensor Tower, spoločnosti zaoberajúcej sa prieskumom trhu. V minulom roku to bola ôsma celosvetovo najsťahovanejšia aplikácia a zostáva číslo jedna v USA a Európe. Za posledný rok agresívne expandovala v Latinskej Amerike, na Strednom východe a v juhovýchodnej Ázii.

Abe Yousef, hlavný analytik v Sensor Tower, pre CNN povedal, že v krátkodobom horizonte sa Temu pravdepodobne bude viac zaujímať o samotný marketing pre spotrebiteľov ako o marže, ktoré vytvára, čo je stratégia, ktorá dobre fungovala pre obchod Amazon. Aby nalákal nakupujúcich, ponúka dopravu zadarmo, bezplatné vrátenie do 90 dní a úpravu cien do 30 dní. Shein ponúka porovnateľné podmienky.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2 3
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie