Firma v začiatkoch vyrábala iba 200 krokiet týždenne. „Predávame hovädzie mäso od ľudí, ktorých poznáme. Náš obchod predáva iba mäso, ktoré bolo vyprodukované v prefektúre Hyogo, či už je to hovädzie mäso Kobe, bravčové mäso Kobe alebo kura Tajima. Taký bol štýl obchodu ešte predtým, než som sa stal majiteľom,“ povedal.
Obchod si dal pauzu
Koncept sa zákazníkom zapáčil natoľko, že v roku 2016 dosiahla čakacia doba na krokety 14 rokov. V tom čase obchod prestal prijímať objednávky. „Premýšľali sme o tom, že s kroketami skončíme, ale mnoho ľudí nám volalo, aby sme ich ponúkali aj naďalej,“ zmienil Nitta. V roku 2017 spoločnosť Asahiya začala krokety ponúkať znova, avšak za vyššiu cenu.
„V tom čase sme zvýšili cenu na 540 jenov (3,37 eur),“ uviedol Nitta s tým, že ceny hovädzieho mäsa rapídne vzrástli – takže to, že predaj krokiet je stratový, sa nezmenilo.
Zvýšila sa aj produkcia, a to z 200 krokiet týždenne na 200 za deň. „V skutočnosti sa kiwami krokety stali oveľa populárnejšími ako iné produkty,“ zasmial sa Nitta svojmu vlastnému podnikateľskému nápadu.
„Počul som, že by sme mali najať ďalších ľudí a vyrábať tak krokety ešte rýchlejšie. Ale asi neexistuje žiadny majiteľ obchodu, ktorý by najímal zamestnancov a produkoval viac, aby vytvoril väčší deficit. Je mi ale ľúto, že zákazníkov nechám tak dlho čakať,“ vysvetlil Nitta.
V súčasnej dobe dostávajú svoje krokety tí zákazníci, ktorí si ich objednali zhruba pred desiatimi rokmi. Mäsiarstvo patrí zrejme k rekordérom v dĺžke frontu zákazníkov: na začiatku roku 2024 ich bolo na čakacej listine asi 63 tisíc.
Z tých, ktorí krokety ochutnajú, si hovädzie mäso podľa majiteľa mäsiarstva nakoniec objedná asi polovica.