Mrazené hovädzie krokety z rodinného mäsiarstva Asahiya v Japonsku sú také obľúbené, že ich dodacia lehota sa predĺžila na 43 rokov. V porovnaní s rokom 2016 ide o trojnásobnú dobu. Ani dlhá čakacia doba však Japoncov neodrádza: na začiatku tohto roka bolo na čakacej listine približne 63 tisíc záujemcov.
Populárna kroketa sa volá „kiwami“, v preklade znamená „extrémna“. Je plnená hovädzím mäsom Kobe. Recept obsahuje aj zemiaky z miestnej farmy. Krokety je možné objednať iba online. Jeden balíček obsahujúci päť kusov stojí 2700 jenov (16,84 eur), informuje portál CNN.
Kiwami krokety sú jedným zo štyroch typov krokiet z mäsa Kobe, ktoré mäsiarstvo ponúka. Záujemcovia, ktorí nechcú čakať niekoľko desaťročí, majú možnosť zakúpiť si iný typ krokietna balíček krokiet zvaných „Kobe Beef Premier Croquettes“ za 3 780 jenov (23,57 eur) sa podľa oficiálnych webových stránok mäsiarstva čaká len zhruba päť rokov.
Nerentabilný podnikateľský nápad
Spoločnosť Asahiya bola založená v dvadsiatych rokoch minulého storočia, avšak krokety začala predávať po druhej svetovej vojne. Výraznú popularitu si kiwami krokety získali až v čase, keď ich začalo mäsiarstvo ponúkať na internete.
„Produkty sme začali predávať online v roku 1999,“ uviedol pre CNN súčasný majiteľ obchodu Shigeru Nitta, ktorý v roku 1994 prevzal obchod od svojho otca. Potom, čo niekoľko rokov experimentoval s predajom online, si uvedomil, že zákazníci sa zdráhajú nakupovať prvotriedne hovädzie na internete. Urobil tak odvážne rozhodnutie: aby zákazníkov prilákal nakupovať cez e-shop, začal predávať luxusné krokety. Extrémne za lacnú cenu a dokonca so stratou.
„Kiwami krokety sme predávali za cenu 270 jenov za kus (1,68 eur). Len hovädzie mäso v nich vyjde na 400 jenov (2,49 eur),“ uviedol Nitta. Chcel, aby zákazníci kvalitné hovädzie mäso ochutnali a dúfal, že po prvom vyskúšaní krokiet si zákazníci k hovädziemu mäsu Kobe predávaného v ich online mäsiarstve nájdu cestu.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)