Kilogramy, gramy či cena za jeden kus? Aj takto experimentujú obchodné reťazce. Najnovšie je to v Česku. Či sa tento trend dostane aj k nám, ukáže čas. Informujú tvnoviny.sk.
Niekedy sa stáva, že jednotkové ceny v obchodoch môžu zákazníkov mnohokrát prekvapiť. V Česku sa momentálne rieši, že obchodný reťazec Lidl zaradil do svojej ponuky papriku, ktorej cenu ponúka za jeden kus a nie za kilogram, ako sú ľudia bežne zvyknutí.
Reťazec priznal, že sa nechal inšpirovať v zahraničí. Je možné, že tento trend rozšíri aj na iné druhy ovocia či zeleniny.
„Keďže sa snažíme na český trh prinášať inovácie, rozhodli sme sa tento spôsob predaja otestovať aj v našich predajniach. Zaradenie do stálej ponuky zatiaľ neplánujeme, ale do budúcna nevylučujeme testovanie kusového predaja pri ďalších plodinách,“ uviedla pre iDNES.cz hovorkyňa spoločnosti Eliška Froschová Stehlíková.
Trend predaja zeleniny po kusoch potvrdzuje aj Zeleninárska únia.
„Z nášho pohľadu sa na strane obchodníkov a predajcov jedná o zjednodušenie orientácie spotrebiteľov. Pri cenovo náročnejších druhoch a zároveň rozmerovo väčších cena za kus zjednoduší orientáciu kupujúceho v cene,“ hovorí Zuzana Přibylová, tajomníčka Zeleninárskej únie Čiech a Moravy.
Podľa Gjurses Siderova, produktového manažéra cenového porovnávača AkcniCeny.cz, je kusová ponuka prehľadnejšia a zákazníci hneď a lepšie vidia, koľko zaplatia.
„Ponuka predaja po jednom kuse zvyšuje flexibilitu pre zákazníkov a tí si môžu kúpiť presne toľko, koľko potrebujú. To je potom výhodné pre malé domácnosti alebo jednotlivcov,“ pripomína Siderov protichodný zvyk, ktorým je predaj paprík vo väčších baleniach.
Tiež podľa Přibylovej obchodníci často požadujú po pestovateľoch dodávky v podobe balenia po niekoľkých kusoch.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)