Po celom svete postupne rastie počet vyradených elektromobilov. S tým ale stúpa aj množstvo použitých batérií, ktoré sú plné veľmi cenných surovín. Lítium, kobalt, mangán alebo nikel je totiž možné extrahovať a následne aj výhodne predať. Biznisový potenciál má v tomto ohľade teraz hlavne Čína, kde je používanie elektromobilov, aj vďaka veľmi solídnym zásobám prvkov vzácnych zemín, stále populárnejšie.
Recyklácia batérií do elektromobilov sa v posledných mesiacoch stáva veľmi zaujímavou podnikateľskou príležitosťou. Vzhľadom na snahu o prechod k čistej energetike sa totiž svet bez lítia, niklu alebo kobaltu v najbližších rokoch najskôr nezaobíde. Celosvetový záujem o tieto nerastné suroviny je ale obrovský a krajiny aj jednotlivé podniky sa medzi sebou preťahujú o to, kto bude mať navrch, píše agentúra Bloomberg.
Na území Číny je momentálne každé tretie predané vozidlo elektrické. V Európskej únii je to pritom len každé ôsme. Aj vďaka vysokému dopytu po elektrických vozidlách v Číne sa preto očakáva, že táto ázijská ekonomika bude mať od roku 2030 takmer štyrikrát viac batérií na recykláciu ako v roku 2021.
Ak by sa niektorým ekonomikám podarilo autobatérie do elektroáut úspešne recyklovať, mohli by získať veľmi solídnu konkurenčnú výhodu. Tomu sa ale bude musieť prispôsobiť aj biznisové prostredie.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)