Kryogénne laboratórium zariadenia sa zameria na vytváranie prostredí s nízkymi teplotami na zvýšenie účinnosti elektrických systémov. Vedci môžu testovať palivové články s výkonom na úrovni megawattov v kombinácii s batériovými a motorovými systémami vo výškových podmienkach. Tieto fyzické laboratóriá doplní laboratórium digitálnych dvojčiat, kde môžu inžinieri optimalizovať dizajn a prevádzkový výkon pomocou pokročilých simulácií.
Toto nové zariadenie stavia na existujúcich silných stránkach univerzity vo výskume elektrifikácie, najmä na jej Centre výkonovej elektroniky a strojov (PEMC), ktoré sa môže pochváliť jednou z najväčších skupín výskumníkov na svete v tejto oblasti.
Odomknutie potenciálu vodíka
Kryogénna technológia je ďalšou kľúčovou súčasťou výskumného programu.
Tím verí, že ich výskum vyrieši potrebu kompaktného úložiska paliva s vysokou energiou. Nedostatok vhodného úložiska bol hlavnou prekážkou, ktorá bránila tomu, aby sa vodíkový pohon v letectve stal realitou. Ak sa vodík ochladí na extrémne nízke teploty, môže sa skladovať v kvapalnej forme, kde je jeho energetická hustota oveľa vyššia.
Výskumná skupina pre výkonovú elektroniku, stroje a riadenie (PEMC) na Nottinghamskej univerzite bude stáť na čele vývoja kompletného dizajnu motora aj kryogénnej invertorovej technológie. Tieto pokroky sú nevyhnutné pre vytvorenie vysokovýkonných, efektívnych pohonných systémov schopných poháňať ďalšiu generáciu lietadiel.
„Vďaka našej novej infraštruktúre na výskum pohonu na našom kampuse môže priemysel spolupracovať, skúmať, prototypovať, automatizovať a vyrábať nové riešenia, ktoré potrebujú na zabezpečenie svojej budúcnosti,“ zdôraznil profesor Gerada vo vyhlásení.
„V dôsledku toho môžeme urýchliť ekonomickú prosperitu East Midlands, domova zelených priemyslov a pokročilej výroby.“
Iniciatíva bola oficiálne predstavená na medzinárodnej leteckej výstave Farnborough 2024, kde upútala pozornosť lídrov v priemysle aj politikov.