Nottinghamská univerzita spustila výskumný program v hodnote 5,3 milióna libier (6,27 milióna eur) na vývoj špičkového kryogénneho vodíkového-elektrického pohonného systému, píše interestingengineering.com.
Táto iniciatíva je súčasťou širšieho projektu H2FlyGHT v hodnote 44 miliónov libier vedeného spoločnosťou GKN Aerospace a zameriava sa na vytvorenie 2-megawattového (MW) prototypu motora, ktorý zmení letecký priemysel tým, že pripraví cestu pre väčšie a udržateľnejšie lietadlá.
Spolupráca na projekte H2FlyGHT sa snaží integrovať výrobu energie z palivových článkov, kryogénnu distribúciu energie a pokročilé kryogénne pohonné systémy do súdržnej pohonnej jednotky. Spolupráca je podporovaná vládou Spojeného kráľovstva prostredníctvom programu Aerospace Technology Institute (ATI), ktorý zahŕňa aj spoločnosti Parker Meggitt a University of Manchester.
„Vízia uhlíkovo neutrálnej leteckej dopravy je na dosah,“ povedal Chris Gerada, profesor elektrických strojov a vedúci strategických výskumných a inovačných iniciatív na Nottinghamskej univerzite. „Aby sme však dosiahli tento cieľ, musíme posunúť hranice toho, čo je technicky možné.“
Nové centrum pre výskum vodíkového pohonu
Ústredným bodom tohto nového výskumu je univerzitné nové, špičkové zariadenie na systémy vodíkového pohonu, ktoré zahŕňa niekoľko špecializovaných laboratórií. Každé z týchto laboratórií zohráva kľúčovú úlohu vo vývoji nového pohonného systému.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)