fbpx

Nový grafikon nenaplnil očakávania. V Hornej Zlatnej ubudne až šesť zastávok, obyvatelia sú zúfalí

Zdroj: TASR

S novým prepravcom prichádza aj nový grafikon ZSSK. Kým niektorí Slováci sa tešia z častejšieho premávania vlakov a väčšieho komfortu, obyvatelia Hornej Zlatnej však narazili na kameň úrazu. Namiesto vlakovej dopravy sú nútení uprednostniť autobusy.

Na juhu sa Slováci dočkali nového prepravcu, ktorý bude premávať už od 10. decembra po trati Komárno – Dunajská Streda – Bratislava. S novým grafikonom sú však niektorí obyvatelia nespokojní. Kým vlaky Leo Expressu budú medzi Dunajskou Stredou a hlavným mestom premávať v 20-minútových intervaloch, pri Komárne im podľa nariadenia ministerstva dopravy zrušili niekoľko zastávok, informujú Noviny.sk.

Obyvatelia Hornej Zlatnej sú nútení ísť autobusom 

Zastavenie na zastávkach zadávalo Ministerstvo dopravy. Výsledkom je, že šesť osobných vlakov denne v Hornej Zlatnej nezastaví.

„Deti, ktoré chodia do školy, s tým majú problém alebo tí, čo chodia na tréningy, všetky kluby sú v Komárne. Sú tu dôchodcovia, aj tí chodia do Komárna, teraz musia ísť na autobus,“ vyjadril sa pre Noviny.sk obyvateľ Hornej Zlatnej.

Problémom je však samotná autobusová stanica, ktorá je od dediny vzdialená kilometer. Navyše, obyvatelia sa k nej musia dostať cez rušnú cestu, ktorá nie je ani osvetlená a na ktorej neexistuje žiadny priechod pre chodcov. Hovorca prepravcu Leo Express Emil Sedlařík však uviedol, že nespokojní cestujúci môžu podávať návrhy na úpravu cestovného poriadku na kraj alebo priamo ministerstvu dopravy či spoločnosti Leo Express.

„Nezastavovanie vlakov v Hornej Zlatnej od zavedenia nového grafikonu je spôsobené vysokou vyťaženosťou trate nielen osobnými, ale aj nákladnými vlakmi. Každé zastavovanie mimo daného cestovného poriadku by vytvorilo komplikácie pri križovaní vlakových súprav,“ odôvodnil pre Noviny.sk hovorca ministerstva dopravy SR Martin Petro.

Zvýšenie kapacity a komfortu

Súkromný prepravca Leo Express denne vypraví 100 spojov, pre ktoré hľadá meno a o pomoc žiada cestujúcich. Na trati bude premávať 21 vagónov s kapacitou 240 miest.

„Od 10. decembra nasadíme moderné, nízkopodlažné a klimatizované jednotky, ktoré, okrem iného, budú vybavené wi-fi, detským oddielom, toaletou pre vozičkárov i prebaľovacím pultom pre deti,“ priblížil pre Startitup generálny riaditeľ Leo Express Peter Köhler.

Cestovné zostáva nezmenené, teda vo výške 5,25 eura na trase Bratislava – Komárno. Pribudnú však časové lístky na 7, 30 a 90 dní, vrátane celoročného s názvom DunajPass za 365 eur, pričom cena zahŕňa prioritný výber miesta a možnosť využiť lounge na hlavnej stanici v Bratislave, informuje Startitup.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie