fbpx

Nové trendy netradičnej turistiky zažívajú príval nadšencov. Ľudia jazdia za chudobou, duchmi, temnotou i popkultúrou

Turistika medzi chudobnými alebo na miestach, kde straší. Zdroj: Freepik

Námorná turistika môže mať mnoho podôb, vrátane výletných plavieb, prenájmu jácht a dobrodružných expedícií, pričom môže siahať od luxusných zážitkov až po cenovo výhodnejšie možnosti.

Geoturizmus (Geo Tourism)

Geoturizmus je podľa National Geographic druh cestovného ruchu, ktorý sa zameriava na trvalo udržateľné cestovanie do jedinečných a osobitých destinácií s cieľom zachovať prírodné a kultúrne dedičstvo týchto oblastí. Zahŕňa širokú škálu aktivít a zážitkov, od rekreácie v prírode a ekoturistiky až po kultúrny a historický cestovný ruch.

Geoturistické destinácie často predstavujú jedinečné geologické črty, ako sú hory, jaskyne, horúce pramene a prírodné parky, ako aj kultúrne a historické miesta, t. j. historické budovy či archeologické náleziská.

LGBT turizmus (LGBT Tourism)

Tento druh turizmu sa stáva čoraz obľúbenejším, keďže čoraz viac destinácií je pre LGBT komunitu ústretovejších.

LGBT turisti často vyhľadávajú destinácie, ktoré vítajú a akceptujú ich sexuálnu orientáciu a rodovú identitu a ktoré ponúkajú celý rad zážitkov a aktivít prispôsobených ich komunite. To môže zahŕňať hotely, bary, nočné kluby a podujatia priateľské k LGBT ľuďom, ako aj kultúrne a historické zážitky, ktoré sú relevantné pre komunitu LGBT, informuje Slovakia Travel.

Špeciálny cestovný ruch (Niche Tourism)

Špeciálny cestovný ruch sa vzťahuje na typ cestovania, ktorý sa zameriava na špecifické, jedinečné alebo špecializované záujmy a skúsenosti, a nie na bežný alebo masový cestovný ruch. To môže zahŕňať širokú škálu aktivít a zážitkov, od dobrodružstva a ekoturistiky po kultúrny, historický a kulinársky turizmus.

Recesný turizmus (Recession Tourism)

Recesný turizmus sa týka trendu cestovania zvyčajne s cieľom využiť nižšie ceny, zvýšenú dostupnosť cestovných ponúk a priaznivejší výmenný kurz.

Počas hospodárskej recesie môžu mať mnohí jednotlivci a rodiny znížený disponibilný príjem a je pravdepodobnejšie, že budú hľadať možnosti cestovania, ktoré sú priaznivé pre ich rozpočet. Mnohé podniky súvisiace s cestovaním môžu zároveň ponúkať zľavy a propagačné akcie s cieľom prilákať cestujúcich a kompenzovať klesajúci dopyt počas recesie.

1 2 3
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie