- Kontrolujte aj iné ako hviezdičkové hodnotenie. Napríklad obsahové. Niekto ich mohlo naklikať omylom alebo ide o bota.
- Sledujte vzory a podobné frázy a „strojovosť“. Príliš reklamný a oficiálny jazyk hodnotení je podozrivý, rovnako ako „strojové“ vety a nehovorovými výrazmi.
- Pozor na príliš idealistické hodnotenia. Všímajte si aj ich radenie – či ich nie je veľa za sebou.
- Preverte si profily recenzentov. Je väčšina pozitívnych recenzií od účtov s malou alebo žiadnou históriou hodnotení? Dôveryhodné recenzie zvyčajne pochádzajú od častých prispievateľov. Na Googli a sociálnych sieťach zase pozor na skryté, prázdne a nové profily.
- Preskúmajte načasovanie. Ak sa hneď po negatívnej spätnej väzbe objaví séria veľmi pozitívnych recenzií, spoločnosť sa možno snaží prekryť zlú reklamu.
- Krížová kontrola recenzií: Porovnajte recenzie toho istého produktu na rôznych platformách. Zbystrite, ak sa veľmi líšia.
- Nakupujte primárne od obchodníkov z EÚ: Európski obchodníci musia dodržiavať prísnejšiu legislatívu na ochranu spotrebiteľa, ako aj zákonom upravený reklamačný poriadok.
Bude vás zaujímať
1 2