fbpx

Nekonečné čakanie na bratislavskom letisku: „Nevieme, čo sa deje!“

Cestujúci na bratislavskom letisku čelia niekoľkohodinovému meškanij. Zdroj: Unsplash; reprofoto Google Maps

Dovolenkári, ktorí mali v piatok 26. júla o 9:00 odletieť na Mallorcu boli ešte o 18-tej stále na bratislavskom letisku. Podľa portálu tvnoviny.sk, informácie, ktoré mali cestujúci obdržať, boli nepresné a útržkovité. Začiatok ich dovolenky sa tak nesie v úplne inom duchu, na aký boli pripravení.

„Posledná informácia je, že budú letieť po jedenástej v noci. Nevieme, čo sa deje, informácie sú útržkovité,“ opísal pre tvnoviny.sk Peter, ktorý na letisku vyložil svoju dcéru už o 6-tej ráno. Na ceste je tak už od tretej hodiny ráno. „Najskôr sa hovorilo o tom, že lietadlo ani nepriletelo na Slovensku. Ďalšia informácia bola, že od rána opravujú v Bratislave pokazené lietadlo,“ dodáva. Bratislavské letisko neskôr potvrdilo, že išlo o technickú poruchu.

„Charterový let dopravcu Air Horizont s plánovaným odletom z Bratislavy dnes o 9.25 h do letoviska Palma de Mallorka je omeškaný z dôvodu technickej poruchy lietadla. Letecká spoločnosť preto zabezpečila pre cestujúcich náhradné lietadlo, s ktorým odletia z Bratislavy na Malorku o 23.45 h,“ uviedla hovorkyňa Letiska M. R. Štefánika Veronika Demovičová. Dopravca mal cestujúcim poskytnúť dve poukážky na občerstvenie.

Cestujúci mali podľa hovorkyne možnosť odísť z letiska a sledovať webovú stránku letiska, kde sa objaví aktuálny čas odletu a následne prísť dve hodiny pred ním. Cestujúca Ivana, ktorá na letisku uviazla aj s manželom a synom, sú hore už od tretej hodiny ráno, nakoľko nebývajú v Bratislave a na letisko museli cestovať. Ráno im oznámili, že sa ich let odkladá o hodinu, čo sa následne zopakovalo už štyrikrát. Po 3 hodinách poskytol dopravca každému 5€ na kúpu vody.

V tom čase už nahnevaní dovolenkári volali svojim delegátom. Ivana s rodinou cestuje s cestovnou kanceláriou Globtour, ako aj každý, s kým sa zhovárala. Jej delegátka povedala, že lietadlo sa pokazilo a práve ho opravujú. „Viete, máme so sebou malé dieťa, sme hore od tretej. Sú tu ľudia s bábätkom aj s inými detičkami,“ opisuje Ivana. Na lietadlo podľa jej slov čaká aspoň 50 ľudí. Po 15-tej na letisku vyhlásili, že ich lietadlo neskoro pristálo, a preto sa let presúva na 23.45 h. Vtedy im tiež povedali, že ak chcú, môžu odísť a vrátiť sa dve hodiny pred odletom. „Každý nám však hovoril niečo iné. Čo ak by let letel a my by sme boli v meste? Mal za nami vraj prísť aj nejaký pán z aerolinky, no nikto neprišiel. Okrem tých piatich eur nám neskôr dali každému ďalších 10 na občerstvenie,“ hovorí Ivana.

Hovorkyňa bratislavského letiska pripomína, že v prípade meškania letu z technických príčin presahujúceho 3 hodiny majú cestujúci podľa európskej legislatívy nárok na finančné odškodnenie.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie