Pokiaľ je trať zjazdná, vedúci prác na výluke by mal výpravcovi povedať, že je všetko v poriadku. Vtedy si podľa predpisov výpravca všetko skontroluje a výluku ukončí. Pokiaľ je v systéme výluka ukončená, trať je plne prejazdná.
Ministerstvo dopravy sa k týmto informáciám nechcelo vyjadriť.
„Všetko, čo nám aktuálny stav vyšetrovania dovoľuje zverejniť, sme zverejnili na tlačovej konferencii. Vyšetrovanie ďalej pokračuje, preto sa v tejto chvíli nebudeme vyjadrovať k žiadnym ďalším otázkam ani nehodu ďalej nijako komentovať,“ uviedlo ministerstvo. Podobnú odpoveď dostal web aj od vedenia železníc.
Minister dopravy na piatkovej tlačovej konferencii povedal, že systém spúšťania závor nebol na uzavretú koľaj napojený.
„Systém je napojený na každú internát separátne,“ dodal Ráž. Minister dopravy vylúčil, že by signalizácia nebola funkčná.
Generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako upresnil, že železničným priecestím prešiel jeden vlak v smere na Nové Zámky po druhej koľaji, ktorá bola v prevádzke. Následne sa zdvihli závory a na koľaje vošiel osobný automobil a po ňom autobus. Do neho vzápätí narazil rýchlik, ktorý sa prirútil po prvej koľaji. Náraz vlaku roztrhol autobus na pol a vozidlo začalo horieť. Šesť zo siedmich obetí bolo z neďalekej obce Semerovo.