Nejasnosti okolo havárie na Slovensku, ktorá si vyžiadala sedem ľudských životov

Reklama
Nejasnosti okolo havárie na Slovensku. Zdroj: FB/Hasičský a záchranný zbor

Pri meste Nové Zámky narazil minulý štvrtok rýchlik smerujúci z Prahy do Budapešti do autobusu, v ktorom zahynulo sedem ľudí. Informovali sme ťa o tom v článku na istream.sk. Slovenský minister dopravy Jozef Ráž tvrdí, že došlo k individuálnemu zlyhaniu ľudského faktora, keď rýchlik vošiel na internát vo výluke. Teraz sa však vynorili nové skutočnosti.

Web Aktuality.sk má k dispozícii interný dokument železníc, v ktorom sa uvádza, že prevádzka na spomínanej koľaji bola obnovená niekoľko desiatok minút pred tragickou nehodou. Dôvodom výluky bola prietrž mračien z predchádzajúceho dňa, ktorá spôsobila poruchu na tejto koľaji.

Podľa tzv. zvodky o poruchách a mimoriadnych udalostiach na tratiach Železníc Slovenskej republiky skončili práce na spomínanej koľaji tesne pred tragickou nehodou.

„Takže v čase prejazdu vlaku cez prejazd už mala byť koľaj mimo výluky – teda prejazdná,“ uviedol web.

Vo zvodke sa uvádza, že v stredu 26. júna o 17:40 začala v úseku trate Nové Zámky – Dvory nad Žitavou neplánovaná výluka na prvej traťovej koľaji, pretože bolo poškodené nosné lano trakčného vedenia.

„Druhý deň, teda vo štvrtok ráno o 7:30, opravy pokračovali, vlaky jazdili po druhej traťovej koľaji maximálnou rýchlosťou 50 kilometrov za hodinu. Z dokumentu vyplýva, že práce skončili popoludní, konkrétne o 16.38 h. Výluka teda mala byť zrejme ukončená. Nehoda sa stala o necelú polhodinu neskôr, krátko po 17. hodine,“ upozornil web Aktuality.sk.

Minister dopravy však povedal, že niekto pustil vlak na nesprávnu, vylúčenú koľaj.

„Podľa zdrojov z prostredia železničiarov platí, že ak by bola koľaj vylúčená, mal by o tom byť informovaný aj rušňovodič vlaku tzv. rozkazom. Dostáva ho v písomnej podobe a po prečítaní ho musí podpísať,“ uviedol web.

„Ak by rušňovodič o výluke vedel a potom by sa na takúto koľaj dostal, mal by zastaviť a upozorniť železničiara na túto chybu. To sa však zjavne nestalo, čo naznačuje, že rušňovodič o vylúčení koľaje nevedel,“ dodal web Aktuality.sk.

Bývalý výpravca webu povedal, že výluka môže byť ukončená len vtedy, keď je technický stav v poriadku a schváli to vedúci prác na výluke.

(Článok pokračuje na ďalšej strane)

1 2
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie