NBS upozorňuje na FALOŠNÝCH zamestnancov, podvodníci skúšajú na klientov rafinované klamstvá

Ilustračné foto. Zdroj: Pixabay/B_A, TASR/Dano Veselský
Reklama

Už pri prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o oslovených ľuďoch, čím zvyšujú u potenciálnej obete svoju dôveryhodnosť.

Národná banka Slovenska (NBS) opakovane registruje podvodné konanie páchateľov, ktorí vystupujú ako zamestnanci národného regulátora.

Zvyšujú dôveryhodnosť u obete

Telefonicky sa skontaktujú s nič netušiacimi ľuďmi s informáciou, že si cudzia osoba v ich mene zriadila viacero finančných produktov (napríklad otvorenie bežného účtu) alebo zablokovala či zrušila už existujúce finančné produkty, upozorňuje NBS.

Po tomto kroku sa pokúšajú získať citlivé osobné údaje, prípadne získať prístup k bežnému účtu klienta. Ide o podvodné konanie, ktoré je zároveň veľmi nebezpečné.

Volajúci páchateľ navodzuje stav ohrozenia finančných prostriedkov klienta a navyše sa vydáva za zamestnanca NBS. Táto osoba momentálne vystupuje pod menom „Peter Martin“, časom sa však môže meniť.

Už pri prvotnom kontakte podvodníci disponujú niektorými informáciami o oslovených ľuďoch, čím zvyšujú u potenciálnej obete svoju dôveryhodnosť. Kontaktovanie realizujú telefonicky, ale môže sa objaviť aj kontaktovanie prostredníctvom sociálnych sietí, emailom, či správami cez rôzne aplikácie či platformy.

NBS v žiadnom prípade nekontaktuje klientov za spomínaným účelom a nepožaduje od nich horeuvedené citlivé osobné údaje.

Údaje môžu byť zneužité

Ak vás podvodníci budú kontaktovať, NBS odporúča obmedziť komunikáciu s predmetnými osobami a nikomu neposkytovať ďalšie citlivé informácie, ani im nezasielať kópie vašich dokladov totožnosti. Vami poskytnuté informácie môžu byť zneužité.

Pokiaľ ste páchateľom naleteli a poskytli ste im už informácie alebo kópie dokladov totožnosti, je vhodné túto skutočnosť okamžite nahlásiť Policajnému zboru Slovenskej republiky.

V prípade poskytnutia čísel vašich platobných kariet, prípadne prihlasovacích údajov do Internetového bankovníctva a iných platforiem, je ideálne kontaktovať príslušnú banku alebo platobnú inštitúciu o blokáciu.

NBS dlhodobo upozorňuje klientov na podvodné konanie subjektov, ktoré sa pod rôznymi zámienkami pokúšajú vylákať od klientov citlivé informácie alebo peniaze v podobe zaplatenia rôznych fiktívnych poplatkov, prípadne iných nákladov.

Reklama
Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda

Zobraziť viac

Zo zahraničia

Zobraziť viac

Z domova

Zobraziť viac

Kultúra a showbiznis

Zobraziť viac

Ekonomika a biznis

Zobraziť viac

Šport

Zobraziť viac

TV Spark (VIDEO)

Zobraziť viac
Najčítanejšie v kategórii Ekonomika a biznis