Najväčšie technologické firmy zaznamenali aj pády. Prečítajte si, AKÉ CHYBY spravili najznámejšie značky

Reklama
Štryi tragické chyby technológií. Ilustračné foto/Zdroj: pixabay.com

Vo svete technológií je taktiež veľmi dôležité dbať na rozhodnutia, pretože jediná zlá voľba môže zničiť aj ten najlepší a najdrahší projekt. Poznáme množstvo značiek, ktoré už v minulosti urobili krok, ktorý im v konečnom dôsledku vôbec nepomohol, ale uškodil. Medzi takéto značky patrí aj Nokia, Microsoft, Kodak a mnohé ďalšie. 

1. Mobily Nokia 

Portál idnes.cz informuje o tom, že značka Nokia bola dlhodobo synonymom pre mobilné telefóny. Spoločnosť však podcenila význam dotykových displejov a operačného systému Android. V období, keď Apple predstavil iPhone, značka Nokia nebola schopná konkurencie a veľmi rýchlo stratila svoje dominantné postavenie.

Vedenie značky sa rozhodlo pre vlastnú cestu a nechceli spolupracovať s operačným systémom Android. V danom období spojili sily s Microsoftom a rozhodli sa do ich mobilných telefónov zakomponovať operačný systém Windows Phone. Po tomto kroku bolo viac-menej ihneď jasné, že značka stratí svoje vedúce postavenie na trhu, čo sa nakoniec aj potvrdilo.

Následne im uplynula licenčná zmluva a Nokia sa rozhodla vrátiť na trh s mobilnými telefónmi, avšak tentokrát v partnerstve s fínskou firmou  HMD Global. Spoločnosť tak získala licenciu na vyrábanie telefónov pod značkou Nokia a začala vyrábať nové modely s operačným systémom Android.

2. Microsoft Tay

História spoločnosti Microsoft je plná rôznych prešľapov. Jedným z najzaujímavejších bol experimentálny chatbot Tay. Ten bol uvedený do prevádzky v roku 2016 a jeho cieľom bolo zlepšiť porozumenie konverzačnému jazyku, teda simulovať konverzáciu s tínedžerom a učiť sa z interakcií s reálnymi užívateľmi na Twitteri. Chatbot mal byť zábavný a priateľský, avšak pokus skončil veľkým fiaskom.

Namiesto toho, aby sa stal naozajstným kamarátom, sa na Twitteri rýchlo premenil na rasistického trola. Microsoft ho stiahol za necelých 24 hodín od samotného uvedenia. Táto udalosť zároveň poukázala na riziká spojené s trénovaním jazykových modelov na verejne dostupných dátach. Microsoft Tay ukázal, že vývoj umelej inteligencie je dlhý a náročný proces.

3. Blockbuster verzus Netflix

Spoločnosť Blockbuster vznikla v roku 1985 a zameriavala sa na požičiavanie filmov. Išlo o obrovské predajne videokaziet a DVD. Zákazníci tu trávili dlhé hodiny výberom vhodného filmu. V roku 1997 však vznikla malá spoločnosť Netflix, ktorá zvolila iný prístup. Netflix zasielal filmy poštou a ľudia tak nemuseli dochádzať do kamenných videopožičovní. V tej dobe išlo o šialený nápad, ktorý sa však stal veľmi obľúbený.

Následne prišlo masové šírenie internetu a všetko sa začalo rýchlo meniť. Netflix okamžite zareagoval a rýchlo si uvedomil potenciál streamovania filmov priamo do domácností a rozhodol sa začať ponúkať túto službu. Aj druhá spoločnosť zvolila tento krok, avšak príliš neskoro. Neschopnosť prispôsobiť sa novým technológiám viedla Blockbuster k finančným problémom a v roku 2010 zbankrotovala.

4. Digitálny fotoaparát Kodak 

Aj príbeh spoločnosti Kodak môže byť vynikajúcim príkladom toho, ako môže jedno zlé rozhodnutie viesť k pádu obľúbenej značky. Značka Kodak vynašla digitálny fotoaparát už v 70. rokoch, avšak spoločnosť sa rozhodla udržať to v tajnosti. Dôvodom boli obavy, že digitálna fotografia by mohla ohroziť ich biznis s filmovými kamerami a fotografickými papiermi, ktorý bol nesmierne ziskový.

Ostatné spoločnosti však začali digitálny formát rozvíjať a prinášať na trh digitálne fotoaparáty. Spotrebitelia teda postupne prechádzali na digitálne fotografie, ktoré už vtedy ponúkali rýchlejší a pohodlnejší spôsob zhotovovania a zdieľania fotografií. Značka Kodak sa však naďalej držala starého obchodného modelu a nebola schopná prispôsobiť sa novému digitálnemu svetu. V roku 2012 bol Kodak dokonca nútený požiadať o ochranu pred veriteľmi.

 

 

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie