Na Slovensku pribudne nová diaľnica. Zemplín by sa jej mal dočkať po dlhých rokoch

Ilustračný obrázok. Zdroj: TASR, Pixabay.com

Ministerstvo dopravy po dlhých rokoch sľubov a diskusií vybrali trasu, kadiaľ povedie nová diaľnice naprieč Zemplínom. Tá bude aj hlavným cestným ťahom na Ukrajinu.

Odborníci posúdili celkovo jedenásť návrhov, ako by mohla diaľnica na Zemplín vyzerať a odporučili ten najefektívnejší a zároveň aj najšetrnejší k životnému prostrediu, píše portál tvnoviny.sk. Diaľnica povedie od Bidoviec až po hranice s Ukrajinou. Severne od Michaloviec vyrastie aj jedna z mimoúrovňových križovatiek. K diaľnici tak budú mať bližšie vodiči z horného Zemplína a skráti sa tiež cesta turistov k obľúbenej Zemplínskej šírave.

Celková dĺžka vybraného variantu G je 72 kilometrov. Na trase bude osem križovatiek a dve odpočívadlá. Horský priechod Dargov diaľnica prekoná bez tunela. Diaľnicu na papieri už Zemplínčania videli aj v minulosti, ale dodnes jazdia po preplnených úzkych cestách. Regiónom vedie hlavný cestný ťah na Ukrajinu.

Občianske združenie Diaľnica na Zemplín lobuje za jej výstavbu štyri roky. Upozorňuje však, že aby nezostala znovu len papieri, musí sa stať ešte jedna dôležitá vec. „Malo by to ísť do vlády na schválenie ako strategická investícia. Ak sa tak stane, prípravy diaľnice sa skrátia možno aj na polovicu,“ vysvetľuje zakladajúci člen OZ Diaľnica na Zemplín Ján Kerekeš.

„Pripravujeme zaradenie týchto úsekov D1 medzi strategické investície. Doteraz to nebolo možné, pretože sme čakali na výsledky štúdie realizovateľnosti,“ informovala Petra Poláčiková, hovorkyňa Ministerstva dopravy SR portál noviny.sk.

Odhadované náklady na výstavbu tejto diaľnice sú 1,6 miliardy eur. Slovensko na ňu peniaze nemá, a preto sa chce uchádzať o európske zdroje. Aj vzhľadom na vojnový konflikt u našich susedov. „Preto by bolo veľmi predčasné uvádzať akýkoľvek konkrétny termín,“ doplnila Poláčiková.

Dlho očakávaná diaľnica by tak mohla na Zemplíne stáť v horizonte 15 rokov, no ako hovorí člen OZ Diaľnica na Zemplín, kľúčové sú financie. „Je veľmi reálne to stihnúť do roku 2030, ale samozrejme treba doplniť, že na to musíme mať finančné prostriedky,“ uviedol Kerekeš.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie