Na Slovensku čoskoro pribudne nová linka pomoci, ktorá bude pod spravovaním Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS) SR. Linka s číslom 116117 má za cieľ zefektívniť využívanie záchrannej zdravotnej služby.
Nová pomocná linka 116117, ktorá bude spadať pod Operačné stredisko záchrannej zdravotnej služby (OS ZZS) SR, má zlepšiť využívanie ZZS. Volajúci z nej budú mať väčší úžitok, keďže operátor sa im bude môcť venovať dlhšie. Tieto informácie poskytli predstavitelia Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR a operačného strediska, píše TASR.
Služba bude prístupná pre ľudí, ktorí potrebujú poradenstvo alebo pomoc v prípadoch, ktoré nevyžadujú okamžitý zásah pohotovosti, ale potrebujú odbornú konzultáciu alebo odporúčanie.
Novinka prinesie benefity
Operátor tejto linky sa bude môcť volajúcemu venovať dlhšie a podrobnejšie, čím sa má zvýšiť kvalita a dostupnosť starostlivosti pre občanov. Zástupcovia Ministerstva zdravotníctva SR a operačného strediska tvrdia, že táto novinka prinesie väčšiu efektívnosť v rámci systému záchrannej zdravotnej služby, čím sa uvoľní kapacita pre naliehavejšie prípady.
„Benefitom pre pacienta je to, že niekto sa mu bude môcť dlhšie venovať a na druhej strane je to benefit pre efektivitu využívania záchrannej zdravotnej služby, pretože sa spraví dôkladnejšie triáž toho, či ten pacient potrebuje záchrannú zdravotnú službu alebo nie,“ povedal projektový manažér rezortu Gaston Ivanov.
Pôvodná naďalej zostane
Zároveň uviedol, že pacienti budú môcť aj naďalej volať na linku 155, kde však v prípade, že pôjde o tzv. neemergentný prípad, budú prepojení na linku 116117.„Linka 155, ktorá je na naliehavejšie, kritické prípady, je často zahltená tými neemmergentnými prípadmi. Teda ľuďmi, ktorí potrebujú zdravotnú starostlivosť, ale nie asi záchrannú zdravotnú službu. Teda operátor na 155-ke má krátky čas na vyhodnotenie, ktorý nie je vždycky dostatočný a práve preto bude mať po novom možnosť tohto pacienta preklopiť na operátora linky 116117,“ priblížil Ivanov.