Populárna zoznamovacia aplikácia Tinder sa zaviazala, že bude ceny za svoje služby určovať transparentnejšie. Spoločnosť reaguje na tlak európskych spotrebiteľov a Európskej komisie (EK), ktorí si všimli, že jednotlivým zákazníkom účtuje rôzne ceny a neinformuje ich o tom. Podľa EK ide o nekalé správanie.
O záväzku najpopulárnejšej zoznamovacej aplikácie komisia informovala na svojom webe. Aplikácia si automaticky vytipovala užívateľov, ktorí neprejavili záujem o prémiové predplatné za štandardnú cenu. Tým potom ponúkala individuálne zľavy na mieru, avšak bez toho, aby ich o tom informovala.
Tinder tiež až do apríla 2022 ponúkal nižšie ceny za prémiové služby v závislosti od veku užívateľov bez toho, aby ich o tom upovedomil. Rovnako ako mnoho iných zoznamovacích aplikácií ponúka aplikácia Tinder najrôznejšie typy členstva. Užívatelia majú k dispozícii toľko funkcií, za koľko zaplatia. Prémioví používatelia si napríklad môžu dohovárať stretnutia po celom svete alebo sa ich profily rýchlejšie zobrazujú ostatným.
Rôzne ceny za rozšírenia
Prieskum švédskej spotrebiteľskej asociácie z roku 2022 odhalil, že Tinder si za tieto rozšírené možnosti účtuje u jednotlivých osôb rôzne ceny.
„Personalizačné techniky znemožňujú porovnávanie cien, čím fakticky znemožňujú spotrebiteľom rozhodovať sa o nákupe,“ uviedol komisár EÚ pre spravodlivosť Didier Reynders.
„Preto teraz spotrebiteľské právo EÚ vyžaduje, aby obchodníci zverejňovali, či je ich cena personalizovaná pomocou automatizovaných prostriedkov,“ vysvetlil.
Spotrebiteľské orgány EÚ budú kontrolovať, či Tinder predpisy dodržiava. V opačnom prípade môžu firme vymerať pokutu.