Dnes pokračovalo hlavné pojednávanie v prípade tragickej dopravnej nehody, v dôsledku ktorej zomrela študentka Linh. Podnikateľka a bývalá modelka Daniela Kralevich čelí obžalobe pre prečin usmrtenia. Na súd bol za účelom výsluchu predvolaný znalec z oblasti dopravy Zdeněk Sýkora.
V utorok sa konalo hlavné pojednávaní v kauze dopravnej nehody, v dôsledku ktorej zahynula študentka Linh. Na súde vypočúvali dopravného znalca. TASR to potvrdil hovorca bratislavských súdov Pavol Adamčiak. Obžalobe pre prečin usmrtenia čelí na Mestskom súde Bratislava I podnikateľka Daniela K.
Vinu odmieta
Kralevich je obžalovaná z usmrtenia mladej, iba 18-ročnej študentky Linh, ktorá naposledy vydýchla pod kolesami jej vozidla. Daniela sa počas dlhých rokov, čo čelí súdnym konaniam, cíti byť naďalej nevinná.
„Na dnešnom hlavnom pojednávaní sa uskutočnil výsluch znalca. Hlavné pojednávanie bolo odročené na 22. októbra 2024,“ priblížil hovorca.
Nehoda, pri ktorej zomrela 18-ročná študentka Linh, sa stala 21. septembra 2020 na Tomášikovej ulici v Bratislave. Auto šoférovala Daniela K., pričom k zrážke s chodkyňou malo podľa polície prísť na priechode pre chodcov. Mala byť prekročená maximálna dovolená rýchlosť.
Pojednávanie bolo nariadené po tom, ako podnikateľka Daniela K. a prokurátor podali odpor voči trestnému rozkazu, vydanému bratislavským okresným súdom v júli 2021. Daniela K. ním bola pôvodne odsúdená na podmienečný trest odňatia slobody vo výmere dvoch rokov a siedmich mesiacov so štvorročným odkladom. Vinu odmieta.
Ako sa stala nehoda?
Podľa očitého svedka sa malo auto vedené misskou rútiť ulicou bez toho, aby pred priechodom pribrzdilo. Práve tam došlo k fatálnemu nárazu, ktorý odhodil telo dievčaťa do vzdialenosti takmer 20 metrov. Vodička po nehode zostala sedieť v aute a k bezvládnemu telu neprišla. Napriek okamžitému zásahu záchranárov a hodine oživovania sa život Linh zachrániť nepodarilo.
Odborník tvrdí, že ani nebohá Linh nepostupovala v pozícii chodca úplne správne. „Správanie sa chodkyne taktiež nebolo v súlade s platnými predpismi. Stretu s vozidlom mohla zabrániť, ak by nevstúpila na vozovku. Vytvorila kolíznu situáciu z dôvodu vstúpenia na vozovku v čase, keď to situácia neumožňovala, aj keď sa pohybovala po vyznačenej trase, teda po priechode pre chodcov,“ dodal znalec.
A čo na analýzu nehody hovorí advokát podnikateľky Juraj Bizoň? „Proces prebieha štandardne. Dávam pred sudcom otázky znalcovi, a ten nám to vysvetľuje, keďže posudok je nejednoznačne napísaný. Základný princíp je, že aj keby vodička šla rýchlosťou 50 km/h, tak nemohla zabrániť stretu a tejto nehode. Riešime už len to, či je 0,2 sekundy oneskorená reakcia, alebo nie.“