Údržba priehrady sa týka opravy a výmeny technologických a betónových častí stavby. Závery technicko-bezpečnostného dohľadu ukázali, že je nutné zrekonštruovať a výmeniť vodiace prvky provizórneho hradenia, vrátane nevyhnutných úprav súvisiacich konštrukcií.
Podľa vyjadrenia generálneho riaditeľa Slovenského vodohospodárskeho podniku Jozefa Moravčíka prebehne demontáž a následná montáž vodiacich prvkov potápačmi pod vodnou hladinou. „Toto opatrenie je dôležité z dôvodu minimalizovať obmedzenia prevádzky a rekreácie. V tejto súvislosti pristúpime k zníženiu hladiny v nádrži pod prah klapiek na kótu 597 m. n. m. , čo je v porovnaní s jej bežnou hladinou o 2 metre menej,“ dodal Moravčík.
Vodohospodári prišli s návrhom na rekonštrukčné práce tak, aby čo najmenej ovplyvnili dopravu. Všetky obmedzenia konzultovali s dotknutými samosprávami aj úradmi. Prejazd vozidiel bude čiastočne obmedzený v čase realizácie opravy a to v časti jazdného pruhu smer Trstená – Námestovo. Opačný pruh v smere Námestovo – Trstená bude fungovať v bežnom režime. Na čiastočné obmedzenie upozorní dopravné značenie.
Taraba dopĺňa, že „problém vody, jej nedostatku a ochrany je aktuálny na celom svete. Aj preto je dôležité, aby štát udržiaval v dobrej kondícii všetky kľúčové vodné stavby, ktoré majú celospoločenský význam, zabezpečujú dostatok kvalitnej vody pre obyvateľov, priemysel či pôdohospodárstvo. Hovoriac o tejto úchvatnej priehrade, ktorá bola uvedená do prevádzky pred sedemdesiatimi rokmi, je potrebné vysloviť vďaku a uznanie všetkým z generácie budovateľov, ale aj prevádzkovateľom týchto diel a priať si, aby sa podobných vodných diel vybudovalo ešte viac, aby sa stali veľkým zdrojom čistej energie a zásobárňami vody tak nesmierne potrebnej pre život nás i budúcich generácií.“
Oravská nádrž je jednou z 302 nádrží, ktorú má v správe štátny vodohospodársky podnik. „Vodné stavby nám neustále dokazujú svoj skutočný význam a je našou povinnosťou starať sa o tieto diela tak, aby plnili svoje účely ďalšie dlhé roky,“ uzavrel Moravčík.