Na ďalší obľúbený internetový obchod si posvietila Európska komisia. Firma musí dodržiavať najprísnejšie pravidlá

Reklama
Ilustračné foto. Zdroj: FREEPIK/Drazen Zigic

Internetový obchod Shein sa zaradil medzi veľmi obľúbený obchod aj medzi Slovákmi. To, že počet nakupujúcich neustále firme rastie, si všimla aj Európska komisia, ktorá preto nariadila dodržiavanie viacerých pravidiel. Tie majú byť prínosom hlavne pre spotrebiteľov.

Európska komisia na svojej webovej stránke informovala o označení spoločnosti Shein za veľmi veľkú online platformu (VLOP) podľa aktu o digitálnych službách. Dôvodom je viac ako 45 miliónov používateľov mesačne v EÚ. Na zozname VLOP nájdete napríklad Aliexpress, ale aj Amazon, Apple, Booking, Google, Meta, Pinterest, Zalando a mnohé ďalšie. Tieto platformy musia od 17. februára 2024 dodržiavať samostatné pravidlá, informuje portál openiazoch.zoznam.sk.

„Po označení za VLOP bude musieť spoločnosť Shein dodržiavať najprísnejšie pravidlá podľa aktu o digitálnych službách do štyroch mesiacov od jeho oznámenia (t. j. do konca augusta 2024). Ide o povinnosť prijať osobitné opatrenia na posilnenie postavenia používateľov online vrátane maloletých osôb a ich ochranu, a riadne posúdiť a zmierniť všetky systémové riziká vyplývajúce z ich služieb,“ priblížila Európska komisia svoje rozhodnutie.

Musia dodržiavať viaceré pravidlá

Ak chce Shein aj naďalej podnikať v rámci Európskej únie bez toho, aby mal problémy, musí začať dodržiavať rôzne pravidlá. Predovšetkým musí mať dôslednejší dohľad nad nezákonnými výrobkami, musí posilniť opatrenia na ochranu spotrebiteľa a byť viac transparentný a zodpovedný.

Medzi najvýznamnejšie zmeny patrí zavedenie opatrení na zníženie predaja falšovaného tovaru, nebezpečných výrobkov a položiek, ktoré porušujú práva duševného vlastníctva. Shein tiež musí štruktúrovať svoju platformu vrátane používateľských rozhraní, odporúčacích algoritmov a podmienok poskytovania služieb. Cieľom má byť zmiernenie rizík pre bezpečnosť a blaho spotrebiteľov. Zaujímavosťou je aj potreba uverejňovať archívy všetkých svojich reklám doručených na jeho rozhraní.

Medzi ďalšie povinnosti patria aj tieto body:

  • Shein musí dôsledne analyzovať špecifické systémové riziká, pokiaľ ide o šírenie nezákonného obsahu,
  • musí posilniť svoje vnútorné procesy, zdroje, testovanie, dokumentáciu a dohľad nad akýmikoľvek činnosťami spojenými s odhaľovaním systémových rizík,
  • v ročných správach sa musia osobitne vyhodnotiť všetky potenciálne nepriaznivé účinky na zdravie a bezpečnosť spotrebiteľov s dôrazom na telesnú a duševnú pohodu neplnoletých používateľov,
  • musí vymenovať funkciu dodržiavania súladu a každý rok podliehať externému nezávislému auditu,
  • musí zlepšiť dizajn používateľského rozhrania v záujme lepšieho nahlasovania a odhaľovania podozrivých zoznamov.

Po označení spoločnosti Shein za VLOP bude mať Komisia právomoc dohliadať na dodržiavanie aktu o digitálnych službách v spolupráci s írskym koordinátorom digitálnych služieb. Za najdôležitejšie považuje opatrenia na zaručenie ochrany spotrebiteľa a riešenie šírenia nezákonných produktov.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie