Most v Kremničke zrovnali so zemou v rekordnom čase, cestu R1 už sprejazdnili. Aké sú ďalšie zámery mesta?

Reklama
Havarijný most v Kremničke sa podarilo v rekordnom čase odstrániť. Foto: FB/Ján Nosko

Pre havarijný stav mosta v Kremničke sa rozhodlo mesto Banská Bystrica s jeho okamžitým uzatvorením a následným zbúraním. Aké budú ďalšie kroky?

Po odhalení kritického stavu Kremničianskeho mosta rozhodlo mesto Banská Bystrica o jeho okamžitom uzatvorení vo štvrtok, 19. septembra.

Ako informoval primátor mesta Ján Nosko, monitoring odhalil mimoriadne zlý stav, pri ktorom hrozil kolaps mosta, a tak samospráva pristúpila k jeho odstráneniu. Počas víkendu začali búracie práce, ktoré postúpili veľmi rýchlo a už v nedeľu sa podarilo sprejazdniť rýchlostnú cestu R1 a cestu I/69 v lokalite na príjazde od Zvolena.

Presmerovanie dopravy alternatívnymi trasami výrazne obmedzili plynulosť dopravy. Nepomohla ani regulácia premávky policajtami, informuje agentúra SITA.

Búracie práce zabezpečila spoločnosť Metrostav Slovakia, a. s., ktorej ponuku vybrala Banská Bystrica v priamom rokovacom konaní. Celková suma na búracie práce činila 231-tisíc eur vrátane DPH.

Zhotoviteľ prác začal s prípravami už v piatok v podvečerných hodinách, kedy zabezpečil ochranu cestnej komunikácie pod mostom, na ktorú naviezli asi meter hrubú vrstvu zeminy.

„Chlapi pracujú 24 hodín denne v štyroch zmenách. Na stavbe sú 4 pásové rýpadlá a nákladné stroje na presun vybúranej hmoty,“ ozrejmil v sobotu primátor Banskej Bystrice na sociálnej sieti.

Búranie mosta zahájili v sobotu nadránom a do prác sa zapojilo množstvo ľudí a techniky. Primátor Ján Nosko veril, že sa nevyskytnú komplikácie, aby cestu mohli sprejazdniť najneskôr v pondelok ráno.

Práce postupovali veľmi rýchlo, čo zabezpečilo ešte rýchlejšie sprejazdnenie cesty už počas nedele. Postupne povolili premávku na ceste I/69, rýchlostnej ceste od Zvolena a napokon vo večerných hodinách aj kompletne v oboch smeroch.

„Nič z toho by sa nepodarilo bez maximálneho nasadenia všetkých zložiek – zamestnancov mestského úradu, vysúťaženého zhotoviteľa, Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest, príslušníkov dopravnej i mestskej polície,“ skonštatoval Ján Nosko s tým, že starý most nemalo vo vlastníctve mesta.

„V archívoch dohľadávame rôzne dokumenty, ale keďže stál na našom území a je dôležitý pre dopravu, začneme s prípravou projektu výstavby nového. Je nevyhnutné postaviť ho, keďže v budúcnosti plánujeme aj komplexnú rekonštrukciu Radvanského mosta,“ uzavrel primátor.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie