Prieskum ukazuje, že mladí ľudia sú ochotní urobiť veľké zmeny v životnom štýle, ale dávajú prednosť menším gestám. Sú ochotní mať menšie rodiny, prestať používať autá, či stať sa vegánmi, vzdať sa jednorazových plastov však neplánujú.
V celej Európe sa podľa prieskumu v siedmich krajinách zdá, že mladí ľudia sú ochotnejší a flexibilnejší podniknúť určité zmeny, ktoré by pomohli v boji proti klimatickej kríze, ako staršie generácie. Prieskum The Guardian ukázal, že hospodársky pokles ovplyvnil nádeje mladých ľudí do budúcnosti, pričom viac ako polovica uviedla obavy, že v nasledujúcom desaťročí nebude môcť vlastniť dom.
Prieskum realizovaný v Británii, Dánsku, Francúzsku, Nemecku, Taliansku, Španielsku a Švédsku tiež ukázal, že veľká časť 18 až 24-ročných sa domnieva, že ekonomické obavy by ich mohli odradiť od založenia rodiny. Na otázku, aké obete by boli ochotní podstúpiť, aby pomohli v boji proti globálnemu otepľovaniu, odpovedalo 30 % ľudí vo vekovom rozhraní 25 až 34 rokov, že plánujú mať menej detí, ako by si inak za normálnych okolností priali. V porovnaní so staršou generáciou, mladí v prieskume častejšie uprednostňovali významné zmeny životného štýlu.
Mladí sú ochotní vzdať sa áut
Až 54% z vekovej skupiny 18 až 24 rokov uviedlo, že nebudú mať problém preferovať chôdzu pešo, jazdiť na bicykli, či využívať verejnú dopravu, oproti 45 % ľudí vo veku nad 65 rokov. Rovnako tak z prieskumu vyplýva, že 41 % respondentov by prešlo na elektromobil, oproti 21 %, čo predstavuje staršiu generáciu.
Najmladší účastníci prieskum však nie sú veľmi ochotní úplne sa vzdať konzumácie mäsa a mliečnych výrobkov. K takémuto kroku je ochotných pristúpiť iba 21 %. Aj v tomto však ide o najviac prispôsobivú generáciu.
Len 17 % ľudí bolo ochotných vzdať sa mäsa vo vekovom rozhraní 55 až 64 rokov, a iba 13 % ak išlo o ľudí nad 65 rokov.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)