Na jeseň chce ministerstvo školstva posunúť do parlamentu sériu legislatívnych zmien, ktoré budú reagovať na problémy aplikačnej praxe. Súbor opatrení, ktoré ministerstvo v tejto súvislosti realizuje, prirovnal rezortný šéf Tomáš Drucker (Hlas-SD) v TASR TV k Nežnej revolúcii v školstve.
Cieľom podľa neho nie je robiť veľké zmeny len preto, aby ministerstvo mohlo prezentovať reformy. Naopak, rezort chce nadviazať na tie kroky predchodcov Druckera, ktoré sa v praxi osvedčili a doplniť ich novými koncepčnými opatreniami.
„Zmien, ktoré momentálne predkladáme, je okolo 89, aj preto sme tomu dali prívlastok Nežná revolúcia v školstve,“ poznamenal minister.
Tempo inovácií, ktoré dnes vstupujú do života ľudí, sa podľa neho stále zrýchľuje a dnešní mladí ľudia budú musieť byť pripravení na omnoho väčšiu dynamiku zmien, akej boli vystavení ich rodičia.
S tým súvisí dôraz na získavanie zručností, ktorý by sa mal začať čo najskôr, už v predškolskom veku. „Veľká reforma, ktorá sa teraz pripravuje, od januára nového roku by mala platiť, je zmena financovania materských škôl. Deti budú mať od septembra tohto roku právo na miesto v materskej škole od štyroch rokov, od troch rokov to bude od januára,“ skonštatoval Drucker.
Zámerom podľa neho nie je iba to, aby sa deti dostali do výchovy a vzdelávania čím skôr, ale aj to, aby sa to týkalo čím väčšieho počtu detí. „Za desiatky miliónov eur sa teraz stavajú nové škôlky. Z plánu obnovy, keď som prišiel, sa plnili tie veci možno na 15 percent. Dnes máme uzatvorené výzvy na 100 percent,“ tvrdí minister.
Kurikulárna reforma na základných školách by sa podľa neho mala viac ako obsahu učiva týkať práve získavania zručností. „Deti majú stále väčší problém s gramotnosťou. Naučíte ich počítať príklad, a keď im ho dáte vo forme slovnej úlohy, tak to nezvládajú,“ povedal.
(Článok pokračuje na ďalšej strane)