fbpx

Megaprojekt za 1,7 miliardy. Budeme mať najdlhší tunel na Slovensku?

Tunel Karpaty. Zdroj: REPROFOTO FACEBOOK/Ministerstvo dopravy SR

O ambicióznom projekte Tunel Karpaty, ktorý by mohol odľahčiť dopravu v hlavnom meste, sa na Slovensku hovorí už roky. Pri spustení výstavby v masíve Malých Karpát by mohol pomôcť aj nedávno prijatý zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície a pre výstavbu TEN-T. Informuje o tom portál topky.sk.

Ak bude projekt Tunel Karpaty zaradený medzi strategické investície, nie je vylúčené, že by sa mohlo s výstavbou tunela začať ešte do konca volebného obdobia. Uviedol to vo videu na sociálnej sieti minister dopravy SR Jozef Ráž (nominant Smeru-SD).

„Toto je jedna zo stavieb, kde nám môže pomôcť nový zákon o mimoriadnych opatreniach pre strategické investície. To znamená, ak bude tento tunel zaradený medzi strategické investície, tak tu si naozaj dokážeme pomôcť a vieme akcelerovať prípravu. Na konci dňa vôbec nie je vylúčené, že ak budeme ešte vo funkcii na konci štandardného volebného obdobia, tak možno s tou výstavbou začneme,“ uviedol Ráž.

Bude mať takmer 12 kilometrov

Tunel Karpaty s dĺžkou 11,76 kilometra by mali vybudovať na trase Rača – Záhorská Bystrica. Má byť súčasťou obchvatu Bratislavy. Stavebné náklady sa odhadujú približne na 1,7 miliardy eur. Začiatok riešeného územia je severovýchodne od bratislavskej Rače. Vyústenie tunela sa plánuje severozápadne od obce Marianka.

Minister priblížil, že v projekte je pripravená štúdia realizovateľnosti, čaká sa na právoplatnosť posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA) a pripraviť ešte musia multimodálnu štúdiu, ktorú si vyžiadal Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP).

Podľa rezortu dopravy takmer 12 kilometrov dlhý tunel by mohol v budúcnosti odľahčiť dopravu v hlavnom meste. „Celé Slovensko, ktoré by išlo cez Bratislavu smerom na ČR, už nevojde do Bratislavy, to znamená pretečie okolo po obchvate a pôjde rovno na Česko. Ušetrí sa čas, ušetrí sa intenzita dopravy v meste,“ priblížil Ráž.

Po spustení prevádzky sa uvažuje o tom, že by bol tunel samostatne spoplatnený. „Takto sa zaplatili na Faerských ostrovoch a v Nórsku všetky podmorské tunely. Poplatok vyslovene za prejazd tunelom. Toto je podľa mňa cesta,“ uviedol minister.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie