fbpx

McDonald’s na Blízkom východe čelí odlivu zákazníkov. Kvôli dezinformáciám

Na snímke pobočka reštaurácie rýchleho občerstvenia McDonald's. Zdroj: X/ Katarzyna Nawrocka

Niektorí zákazníci na Blízkom východe aj inde začali spoločnosť McDonald’s bojkotovať, a to kvôli domnienke, že firma vyjadrila podporu Izraelu. Generálny riaditeľ spoločnosti Chris Kempczinski vo štvrtok spomenul, že ide o dezinformácie a navyše toto správanie spoločnosť poškodzuje, informovala agentúra Reuters.

Veľké západné reťazce rýchleho občerstvenia vrátane McDonald’s zaznamenali prevažne spontánne kampane vyzývajúce na bojkot. Dôvodom bol ich vnímaný proizraelský postoj a údajné finančné väzby na Izrael.

Kempczinski spomenul, že dezinformácie ohľadom značiek ako je McDonald’s sú „deprimujúce a nepodložené“. „V každej krajine, kde pôsobíme, vrátane moslimských krajín, je McDonald’s hrdo zastúpený miestnymi majiteľmi, tí neúnavne pracujú, aby obslúžili a podporili svoje komunity, zároveň zamestnávajú tisíce svojich spoluobčanov,“ uviedol Chris Kempczinski vo svojom príspevku na LinkedIn.

V októbri izraelský McDonald’s na sociálnych sieťach uviedol, že pracovníkom izraelskej armády poskytol tisíce jedál zadarmo. Vlastníci v moslimských krajinách, ako je Kuvajt či Pakistan, následne vydali vyhlásenia, v ktorých sa od tohto kroku dištancovali.

Hnutie islamského odporu Hamas 7. októbra zabilo okolo 1200 Izraelcov. Izraelské bombardovanie odvtedy zabilo v Gaze do štvrtka asi 22 438 ľudí.

Od fiškálneho roku 2022 mala spoločnosť 40 275 pobočiek vo viac ako 100 krajinách. Reťazec rýchleho občerstvenia vykázal za rok celkové ročné tržby 23,18 miliardy dolárov (v prepočte vyše 21,15 miliardy eur).

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie