fbpx

Máte viac ako 39 rokov? O penzii vám toto všetko ukáže nová funkcia Sociálnej poisťovne

Ilustračná fotografia (Zdroj: TASR - Martin Baumann, freepik.com)

Sociálna poisťovňa má už zdigitalizovaných približne šesť miliónov papierových dokumentov, čo umožňuje poistencom priebežne kontrolovať svoju pracovnú históriu a prispôsobovať si dôchodkovú stratégiu.

Elektronický účet poistenca zjednodušuje komunikáciu so Sociálnou poisťovňou, informuje portál Pravda. Ako uviedol hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr, poisťovňa postupne elektronizuje všetky svoje údaje a služby, čím prístup k nim zjednodušuje pre svojich klientov. Každý poistenec, ktorý zaplatil odvody do Sociálnej poisťovne, má automaticky zriadený elektronický účet poistenca, stačí si ho len aktivovať.

„Keď nemám občiansky preukaz s čítačkou a aktivovanú schránku na slovensko.sk, tak v takom prípade zájdem do pobočky sociálne poisťovne, vyplním jednoduché A4 tlačivo a naši kolegovia vám pomôžu aktivovať prístup,“ vysvetľuje Martin Kontúr.

Ak poistenec disponuje občianskym preukazom s čítačkou a aktivovanou schránkou, môže si účet aktivovať aj online. Cez elektronický účet poistenca môže sledovať proces schvaľovania dávky v nezamestnanosti, stav výplaty elektronickej PN či kontrolovať výšky rodičovského dôchodku a rodinné väzby.

„Keď ostanem bez práce, nemusím ísť do Sociálnej poisťovne. Idem na úrad práce, kde sa zaregistrujem a požiadam o dávku v nezamestnanosti. V elektronickom účte potom môžem sledovať, ako prebieha schvaľovanie mojej dávky,“ objasňuje Kontúr.

Ďalšou dôležitou funkciou je podľa jeho slov digitalizácia papierových dokumentov. Sociálna poisťovňa má už zdigitalizovaných približne šesť miliónov papierových dokumentov, čo umožňuje poistencom priebežne kontrolovať svoju pracovnú históriu a prispôsobovať si dôchodkovú stratégiu. „Pre klientov vo veku 39 a starších máme digitalizovanú ich celú pracovnú históriu alebo históriu sociálneho poistenia,“ dodáva Kontúr.

Elektronický účet poistenca tiež poskytuje informácie o druhom dôchodkovom pilieri, napríklad v ktorej správcovskej spoločnosti sa nachádza ich dôchodkový účet. Martin Kontúr verí, že postupom času poisťovňa prinesie produkt, ktorý klientom umožní len nevyhnutne fyzicky navštevovať pobočky. „Už teraz, chorí aj tí, čo hľadajú prácu, nemusia chodiť do Sociálnej poisťovne. Pomáha to aj nám lepšie zvládať počet klientov, ktorí potrebujú niečo riešiť osobne,“ uzavrel Martin Kontúr.

Ďakujeme, že nás čítate.

Ak máte zaujímavé nápady na témy, o ktorých by sme mohli písať alebo ste našli v článku chyby, neváhajte nás kontaktovať na [javascript protected email address]

Ficova IV. vláda
Zo zahraničia
Z domova
Kultúra a showbiznis
Ekonomika a biznis
Šport
TV Spark
Najčítanejšie